Jump to content

Edit History

infernalelf

infernalelf

Ja bra poeng. @Sjøholken :smiley: hvar ikke mye tid det tok nei med nesten alle dører åpne 

Men man kunne feks reddet Missil batteriet og diverse radar før skipet deretter sank helt under senere dette tok enda lenger tid og skjedde etter at man hadde festet vaiere og slikt. Kappet av og løftet bort med helikopter eller kran.    Vist det da faktisk hvar missiler i de da. NSM missiler koster Flere ti talls millioner Stykket.   Man kunne også jobbet for å Gjenopprette vanntett integritet med dykkere og plater matter over hullet. Og få pumpet ut vann for å Gjenoppnå flyteevne.  De store Berging selskapene har som regel Folk og utstyr tilgjengelig på meget kort varsel vi snakker timer i flere land blant annet Norge. og de kunne med engang ha rådført om hvordan en best kunne berge skipet.

 

En annen ting er jo at Stureterminalen driftes av Equinor som er statlig og en Kunne muligens ha rekvirert Alle Taubåtene på sture terminalen.  For å deretter Fortøye disse Skikkelig Stramt på BB og Styrbord side av Helge Ingstad og bruke de som flottører og holde skipet beint.  Taubåtene på Sture under ulykken var eid av Østensjø rederi

Når vi snakker om så høye verdier som fire milliarder kroner per skip burde staten ha en krisekonto for Ulykker slik som dette. med fri flyt opptil rundt en milliard for å berge fartøyet og bruke alle midler og de beste selskaper.  

infernalelf

infernalelf

Ja bra poeng. @Sjøholken :smiley: hvar ikke mye tid det tok nei med nesten alle dører åpne 

Men man kunne feks reddet Missil batteriet og diverse radar før skipet deretter sank helt under senere dette tok enda lenger tid og skjedde etter at man hadde festet vaiere og slikt. Kappet av og løftet bort med helikopter eller kran.    Vist det da faktisk hvar missiler i de da. NSM missiler koster Flere ti talls millioner Stykket.   Man kunne også jobbet for å Gjenopprette vanntett integritet med dykkere og plater matter over hullet. Og få pumpet ut vann for å Gjenoppnå flyteevne.  De store Berging selskapene har som regel Folk og utstyr tilgjengelig på meget kort varsel vi snakker timer i flere land blant annet Norge. og de kunne med engang ha rådført om hvordan en best kunne berge skipet.

 

En annen ting er jo at Stureterminalen driftes av Equinor som er statlig og en Kunne muligens ha rekvirert Alle Taubåtene på sture terminalen som driftes av Equinor.  For å deretter Fortøye disse Skikkelig Stramt på BB og Styrbord side av Helge Ingstad og bruke de som flottører og holde skipet beint.  Taubåtene på Sture under ulykken var eid av Østensjø rederi

Når vi snakker om så høye verdier som fire milliarder kroner per skip burde staten ha en krisekonto for Ulykker slik som dette. med fri flyt opptil rundt en milliard for å berge fartøyet og bruke alle midler og de beste selskaper.  



×
×
  • Create New...