Jump to content

Edit History

Douro

Douro

Aktor har protestert mot at forsvarerne har stevnet vitner som ikke skal tilføre retten fakta om hendelsesforløpet, men som skal avhøres i retten for å gjøre vurderinger. 
Her mener jeg at aktor har et poeng!
En av de som aktor protesterer mot, er pensjonert flaggkommandør Arne Morten Grønningsæter. Han skal visstnok uttale seg om "samspillet mellom ulike aktører i saken, som broen på fregatten og trafikksentralen på Fedje" :confused: 
Dette er da et samspill, (eller rettere sagt: Mangel på samspill) som er blitt godt belyst av rapportene fra etterforskningen, og fra vitnemålene til de som faktisk var til stede før og ved kollisjonen.
Jeg må si at det er ganske utrolig hvor mange pensjonerte og aktive marineoffiserer som har stått frem i løpet av de siste 4 årene og fremmet sin "faglige" innsikt om hvordan maritime operasjoner i Hjeltefjorden bør foregå. Dette har de gjort, samtidig som de ikke har unnlatt å trekke frem sine flotte titler og store mengder gulldistinksjoner på uniformene sine. 
Det må da være stor grunn til å spørre om hva denne "pensjonerte flaggkommandør" Grønningsæter har av oppdatert innsikt i hvordan skip bør håndteres i dag?
Basert på informasjon om hans karriere som man kan lese på nettet, må vi vel kunne anta at hans siste aktive sjøtjeneste ble avsluttet for svært mange år siden. Kanskje før AIS-transpondere ble tatt i bruk på skip i internasjonal skipsfart...?
Dette avisoppslaget fra 2007, viser at flaggkomandøren da arbeidet i Forsvarsdepartementet, ganske langt fra det maritime gebet på Vestlandskysten...
(Det må poengteres at Grønningsæter, han med gullepåletter på bildet til høyre, senere ble frifunnet for korrupsjonsanklagene etter å ha deltatt på golf-tur til Spania i 2004, som Siemens betalte for)
image.png.6e7ce22602a15f24eabefd4c0585bf1c.png

Douro

Douro

Aktor har protestert mot at forsvarerne har stevnet vitner som ikke skal tilføre retten fakta om hendelsesforløpet, men som skal avhøres i retten for å gjøre vurderinger. 
Her mener jeg at aktor har et poeng!
En av de som aktor protesterer mot, er pensjonert flaggkommandør Arne Morten Grønningsæter. Han skal visstnok uttale seg om "samspillet mellom ulike aktører i saken, som broen på fregatten og trafikksentralen på Fedje" :confused: 
Dette er da et samspill, (eller rettere sagt: Mangel på samspill) som er blitt godt belyst av rapportene fra etterforskningen, og fra vitnemålene til de som faktisk var til stede før og ved kollisjonen.
Jeg må si at det er ganske utrolig hvor mange pensjonerte og aktive marineoffiserer som har stått frem i løpet av de siste 4 årene og fremmet sin "faglige" innsikt om hvordan maritime operasjoner i Hjeltefjorden bør foregå. Dette har de gjort, samtidig som de ikke har unnlatt å trekke frem sine flotte titler og store mengder gulldistinksjoner på uniformene sine. 
Det må da være stor grunn til å spørre om hva denne pensjonerte flaggkommandør Grønningsæter har av oppdatert innsikt i hvordan skip bør håndteres i dag? Det er jo grunn til å anta at hans siste aktive sjøtjeneste ble avsluttet for svært mange år siden. Kanskje før AIS-transpondere ble tatt i bruk på skip i internasjonal skipsfart...
Dette avisoppslaget fra 2007, viser at flaggkomandøren da arbeidet i Forsvarsdepartementet, ganske langt fra det maritime gebet på Vestlandskysten...
(Det må poengteres at Grønningsæter, han med gullepåletter på bildet til høyre, senere ble frifunnet for korrupsjonsanklagene etter å ha deltatt på golf-tur til Spania i 2004, som Siemens betalte for)
image.png.6e7ce22602a15f24eabefd4c0585bf1c.png

Douro

Douro

Aktor har protestert mot at forsvarerne har stevnet vitner som ikke skal tilføre retten fakta om hendelsesforløpet, men som skal avhøres i retten for å gjøre vurderinger. 
Her mener jeg at aktor har et poeng!
En av de som aktor protesterer mot, er pensjonert flaggkommandør Arne Morten Grønningsæter. Han skal visstnok uttale seg om "samspillet mellom ulike aktører i saken, som broen på fregatten og trafikksentralen på Fedje" :confused: 
Dette er da et samspill, (eller rettere sagt: Mangel på samspill) som er blitt godt belyst av rapportene fra etterforskningen, og fra vitnemålene til de som faktisk var til stede før og ved kollisjonen.
Jeg må si at det er ganske utrolig hvor mange pensjonerte og aktive marineoffiserer som har stått frem i løpet av de siste 4 årene og fremmet sin "faglige" innsikt i maritime operasjoner i Hjeltefjorden bør foregå. Dette har de gjort, samtidig som de ikke har unnlatt å trekke frem sine flotte titler og store mengder gulldistinksjoner på uniformene sine. 
Det må da være stor grunn til å spørre om hva denne pensjonerte flaggkommandør Grønningsæter har av oppdatert innsikt i hvordan skip bør håndteres i dag? Det er jo grunn til å anta at hans siste aktive sjøtjeneste ble avsluttet for svært mange år siden. Kanskje før AIS-transpondere ble tatt i bruk på skip i internasjonal skipsfart...
Dette avisoppslaget fra 2007, viser at flaggkomandøren da arbeidet i Forsvarsdepartementet, ganske langt fra det maritime gebet på Vestlandskysten...
(Det må poengteres at Grønningsæter, på bildet til høyre, senere ble frifunnet for korrupsjonsanklagene etter å ha deltatt på golf-tur til Spania i 2004, som Siemens betalte for)
image.png.6e7ce22602a15f24eabefd4c0585bf1c.png



×
×
  • Create New...