
bjoris
Det står mellom en 15 år gml båt med DPE drev og en nesten ny båt med påhengs. Som en skjønner er skruing på gml ting ikke helt favoritten, men likevel vurderes denne 2003 modellen med 41 motor og DPE drev
Hva kan jeg gjøre av kontroller på drevet før kjøp? Båten er prøvd på sjø tidligere i høst, registeret overraskende rolig ikobling, men ikke noe sluring. Litt vibrasjon ble notert når jeg tok båten i plan, men ikke etterpå, ingen dur vel harde rorutslag etc.
Jeg skal tilbake å se på båten i morgen, nå står den på land. Drevet er på, propellerene er tatt av.
Dersom vi blir enig om pris, hvor omfattende er det å kartlegge tilstanden på ett drev? Tenker at jeg burde krevd dette sendt inn for sjekk, er det ok så betaler jeg. Er det ikke ok må selger fikse eller vi dropper dealen....
Andre forslag?
Vingler veldig mellom denne og den som nesten er ny, men investeringen blir vesentlig større på denne nesten nye og så er det bensin vs diesel så det vil gå en del mer penger til drift, men ikke sånn veldig mye ekstra heller