filip_skau
Hei folk! Stund siden oppdatering nå men båtplassen har vært nede noen dager har jeg sett. Båten begynner å ta veldig form nå. Motor er justert, båten er bunnstoffet og jeg har begynt å rubbe og polere samt som gir og gass waiere er på plass. Bsugpropelltunnellen er også endelig på plass. Tenkte å sette på drevet imorgen.
I starten av denne uken begynte jeg og pappa med å justere motor. Vi lagde oss en jigg av 2tom6 en gjekk og en lastestropp. Vi hadde fått låne en tolk av et båtverksted så vi kunne justere slik at akselen på drevet vil passe perfekt.
gårsdagen gikk til bunnstoffing. Har i alle år brukt nonstop som jeg har vært super fornøyd med men ville prøve seajet sin iår. Da det var et ganske så helt og bra bunnstoff på båten hadde jeg ikke trengt å bunnstoffe men dette var grønt så tenkte det var finere å ha det sort hele veien. Synes seajeten var veldig fin og jobbe med og tørket veldig fort. Ble fornøyd med resultatet og båten ser mye bedre ut allerede.
så til rubbingen. Leste meg mellom her på båtplassen og fant et tips av Finn Erik med å bruke autosol. Synes resultatet av det lille jeg rubbet idag var veldig bra. Klinte på litt på en pad før jeg startet med lavt turtall på maskinen før jeg skrudde opp turtallet og lot maskinen jobbe det inn før jeg tørket av for hånd. Neste sted blir nå å polere over med polish. Det er en ting jeg må ha tips til, det gjelder gamle klistremerker på båten som man ser i sollys, hvordan skal man få vekk disse, prøvde å skrape forsiktig men ender bare med å skrape gelcoaten, har kjøpt inn våtslipepapir men ikke testet enda.
Så er det baugpropell prosjektet som pappa har stått for. Først så fant vi ut hvor vi skulle ha propellen før vi boret et hull i senter av der tunnelen som vi tredde et stag mellom som vi bøyde til en passer. Etter dette skjærte vi ut før vi pussa helt ned rundt og innvendig. Etter dette var det å kappe tunnelen (husk å la 1cm ca stå igjen foran til spoiler) til før vi begynte å plastre den fast. Mener vi la 7-8 lag glassfiber innvendig og utvendig samt gelcoatsparkel som ble pusset ned hver gang, la siste lag utvendig nå men dette må bare pusses før det er topcoat på og bunnstoffing.