bjoris
https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=79595074
Da er kontrakten signert og pengene overført. Båten står på land, men hvis alt går etter planen sjøsettes den på fredag og det blir da en kort hente-tur på ett par timer, 45 nmil. Vi får se om det blir overnatting i båten til lørdag eller om det skjer så tidlig fredag at jeg kommer meg hjem. Fint vær meldt så jeg går den kanskje hjem i mørket også, men det er jo noe alene og i mørket med ny båt og så er det jo kjekt å prøve båt med en overnatting også:)
Vel, det blir spennende å igjen være tilbake som motorbåtmann, vi har hatt noen båter opp gjennom tidene, startet med H-båt og Albin Cirrus før førstemann kom til verden. Da ble det pes med seilbåt og vi kjøpte en Fjord 815 med 41 Volvo. Nydelig båt med fantastiske sjøegenskaper. Så flyttet vi fra Oslo til Vestlandet og byttet Fjorden i en Viksund 850 Combi. Med hus-oppussing ble det litt stor investering og vi byttet ned til en Yamarin 7440 med Yamaha diesel. Når den heftigste oppussingen var ferdig kjøpte vi båten vi nå solgte en Hanse 350. Den har vært fantastisk og ringen ble sluttet med en helt utrolig tur til Nord-Norge i sommer. Samtidig ble det veldig klart at skal jeg få familien med så er det ikke seilturer vi skal drive med de neste årene. Det må gå fort og bare ta en dag eller 3, noe lengre turer er ikke så spennende for tenåringene. Vel, så ble kompromisset med en regattabåt, Bavaria B/One og så denne NBen da som er "trollgammel", men veldig pent holdt av en eier siden ny. Jeg er litt sjokkert over meg selv at jeg kjøper en 15 år gml båt med hekkaggregat, men nå er det gjort:) Den ser absolutt ikke ut som en 15 år gml båt, det er litt konstruksjonen også, jeg ser at jo at både Viknes og NB ser flotte ut selv om de har blitt over 20 år. Her er god båt i mange år...