oj_knut Startet 15.November.2018 Link til dette innlegget Startet 15.November.2018 Har en Engbo maxi ankervinsj men denne fjernkontrollen. Noen som kjenner til noen løsning for å styre en Sleipner baugtruster med denne fjernkontrollen? Har ingen fjernstyring på truster idag. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.November.2018 Link til dette innlegget Svart 15.November.2018 I dag har du en radiomatager til vinsten for denne. Du må kjöpe en Tilda renderat motaker for denne. Det hender Norn averterer på Finn. Om du kjöper motager for engbo vinst må du inn med et par reläer for å snu polariteten om jag husker rett Sitér dette innlegget Link to post
oj_knut Svart 15.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2018 JRK skrev 4 minutter siden: I dag har du en radiomatager til vinsten for denne. Du må kjöpe en Tilda renderat motaker for denne. Det hender Norn averterer på Finn. Om du kjöper motager for engbo vinst må du inn med et par reläer for å snu polariteten om jag husker rett Ja, vinsjen blir jo styrt av en kontrollboks som har toveis kommunikasjon med fjernkontrollen. Men mener du å bytte hele kontrollboksen? Høres dyrt ut ? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.November.2018 Link til dette innlegget Svart 15.November.2018 Du beholder den gamle til vinsjen. Men du må ha en ny egen boks for baugpropellen Sitér dette innlegget Link to post
oj_knut Svart 15.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2018 JRK skrev 1 time siden: Du beholder den gamle til vinsjen. Men du må ha en ny egen boks for baugpropellen Har du noe tips til hvilken boks som kan funke ? Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 15.November.2018 Link til dette innlegget Svart 15.November.2018 Har ikke kontrollboksen til Engbo også kanaler/signaler for å styre en vinsj? Trodde alle disse kombikontrollene kom med boks som håndterer ut/inn og bb/sb. Mulig engbo har minusstyring mot relé men det fikser dumed et ekstra relé imellom Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 16.November.2018 Link til dette innlegget Svart 16.November.2018 Denne er vel også vanlig å bruke mellom Engbo/Sleipner for å snu polaritet: https://seatronic.no/kabel-sle-adapter-sidep-engbo Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 16.November.2018 Link til dette innlegget Svart 16.November.2018 Du kan jo lese deg opp her: https://docplayer.me/11302629-Engbo-tradlos-fjernkontroll-installasjon-og-brukermanual.html Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 16.November.2018 Link til dette innlegget Svart 16.November.2018 Jeg måtte kjøpe en engbo RCU for å få lignende fjernkontroll til å virke på min sleipner baugpropell. Tror jeg har en reserve rcu liggende hvis du er interessert? Sitér dette innlegget Link to post
fisk og fanteri Svart 9.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 On 11/16/2018 at 10:27 PM, ansgar said: Jeg måtte kjøpe en engbo RCU for å få lignende fjernkontroll til å virke på min sleipner baugpropell. Tror jeg har en reserve rcu liggende hvis du er interessert? kanskje litt sent å ta opp denne tråden, men har nettopp fått ny (for meg) båt med Engbo vinsj og side-power/sleipner truster. og skulle gjerne få koblet truster til samme fjernkontroll. har du fortsatt en reserve RCU liggende, ansgar? ellers; hvis jeg forstår riktig er alternativet ny fjernkontroll/mottager sett med to alternativer: 1 - sidepower/sleipner sett, men man må ha "pluss til minus" adaptoren (https://www.maritim.no/sidepower-engbo-adapterkabel-fjernkontroll) 2 - remote/reciever sett som kan styre både minus- og pluss-styrte vinsjer/trustere (feks: https://webshop.nettbaat.no/products/fjernkontroll-vinsj-og-baugpropell-mod-400i) bare syntes det er høy terskel å ut med 3,5 båtpenger for nytt når det som allerede står der fungerer fint, pluss at de gamle engbo fjernkontrollerne virker mer solide og bedre å betjene enn de litt "løene" nye. Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 9.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 Jeg har solgt den for en stund tilbake Sitér dette innlegget Link to post
fisk og fanteri Svart 9.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 ok, det var verd et forsøk ;) takk for raskt svar! Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 9.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2020 Jeg har solgt den for en stund tilbake. Hvis du ikke vil betale så mye, kan jeg anbefale denne: https://www.ebay.com/itm/1Set-DC12V-4-Channel-Relay-Receiver-Module-433Mhz-Smart-Wireless-Remote-k/153707403466?hash=item23c9acd8ca%3Am%3Am8zHsWsEY4FQkLz6vGt-7KA&LH_BIN=1 bruker den på baupropell og ankervinsj. Sitér dette innlegget Link to post
Luckystrike Svart 11.November.2020 Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 Så denne linken som ser ut til å bli aktuell for meg. Har en Engbo thruster som antagelig må skrotes. Er det slik at jeg kan beholde Engbo RCU´en og koble nevnte adapter inn i kretsen mot en evt Sleipner thruster motor ? I koblingsskjema og beskrivelsen av produktet på nettsida til Maritim virker det som at adapteret er til for å bruke Sleipner fjernkontroll til å styre Engbo thruster, ikke Engbo fjernkontroll til å styre nyere Sleipner thruster. Som er mitt behov. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.