Jump to content

Fjernstyre Sleipner truster

oj_knut

Recommended Posts

JRK skrev 4 minutter siden:

I dag har du en radiomatager til vinsten for denne. Du må kjöpe en Tilda renderat motaker for denne. Det hender Norn averterer på Finn. Om du kjöper motager for engbo vinst må du inn med et par reläer for å snu polariteten om jag husker rett

Ja, vinsjen blir jo styrt av en kontrollboks som har toveis kommunikasjon med fjernkontrollen. Men mener du å bytte hele kontrollboksen? Høres dyrt ut ?

• 1 år senere...
On 11/16/2018 at 10:27 PM, ansgar said:

Jeg måtte kjøpe en engbo RCU for å få lignende fjernkontroll til å virke på min sleipner baugpropell. 

Tror jeg har en reserve rcu liggende hvis du er interessert?

kanskje litt sent å ta opp denne tråden, men har nettopp fått ny (for meg) båt med Engbo vinsj og side-power/sleipner truster.

og skulle gjerne få koblet truster til samme fjernkontroll. 

har du fortsatt en reserve RCU liggende, ansgar?

ellers; hvis jeg forstår riktig er alternativet ny fjernkontroll/mottager sett med to alternativer:

1 - sidepower/sleipner sett, men man må ha "pluss til minus" adaptoren (https://www.maritim.no/sidepower-engbo-adapterkabel-fjernkontroll)

2 - remote/reciever sett som kan styre både minus- og pluss-styrte vinsjer/trustere (feks: https://webshop.nettbaat.no/products/fjernkontroll-vinsj-og-baugpropell-mod-400i)

bare syntes det er høy terskel å ut med 3,5 båtpenger for nytt når det som allerede står der fungerer fint, pluss at de gamle engbo fjernkontrollerne virker mer solide og bedre å betjene enn de litt "løene" nye.

• 6 måneder senere...

Så denne linken som ser ut til å bli aktuell for meg. Har en Engbo thruster som antagelig må skrotes. Er det slik at jeg kan beholde Engbo RCU´en og koble nevnte adapter inn i kretsen mot en evt Sleipner thruster motor ? I koblingsskjema og beskrivelsen av produktet på nettsida til Maritim virker det som at adapteret er til for å bruke Sleipner fjernkontroll til å styre Engbo thruster, ikke Engbo fjernkontroll  til å styre nyere Sleipner thruster. Som er mitt behov.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...