Frederick Startet 16.November.2018 Link til dette innlegget Startet 16.November.2018 Har et 75ah AGM batteri som virker litt dødt. De første timene jeg hadde laderen på skjedde ikke noe. Nå har det kommet seg opp i 13v. Men det virker ikke å komme seg lenger. Kan jeg da rekondisjonere det med en lader med den funksjonen eller er batteriet varig skadet? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.November.2018 Link til dette innlegget Svart 16.November.2018 AGM kan ikke rekondisjoneres Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 16.November.2018 Link til dette innlegget Svart 16.November.2018 13 volt hvilespenning? Om det er med ladder innkoblet, så betyr det mest sansynlig at den tar imot mye ladding. Hvor lenge har det stått på ladding? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 16.November.2018 Link til dette innlegget Svart 16.November.2018 Om det har stått lenge med 11,7 V , så har det permanent skade. Du kan prøve og lade med en konstant strømkilde og følge litt med på spenningen Jeg ville satt strømforsyningen på 10 % av 75Ah. Om spenningen stiger til 20 volt noen minutter så går det bra. Koble i fra og prøv på nytt noen ganger. Av og til tar batteriet lading etterhvert, men det blir aldri helt bra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.