Karlsenkystfiske
Det har ingen vinkling nei. Men det gamle hadde absolutt "step-down" ja. Det kan man se ut fra tegningen.
Her er også skissen av giret jeg har stående på dekk.
Også kontorister burde vel kunne lese tegninger og manualer og finne ut av hva som passer? Jeg ha beskjed med en gang jeg tok kontakt om at jeg ikke hadde noe spesiell innsikt rundt emnet, og derfor behøvde eksperthjelp. Men jeg ser hvor det har gått galt! Ut fra disse tegningene ser det jo ut som kick down er nesten lik. Men på tegningen som vedkommende sendte meg pr sms så ser man tydelig at det ikke er tilfelle. Her er vertikalavstand mellom inn og ut hele 166.6mm! Da passer det dårlig med Technodrive kassa hvor anstanden bare er 110.44
Men dersom skissen lenger opp tilhører et MG5010, må vel dette bety at giret jeg hadde var et 5010SC, og at det har andre mål?
Hva angår dempeplaten: Finnes det avstandsringer, spacere etc. som kan settes mellom adapterplate og motorhus? Ene siden er SAE3. Har ikke funnet noen oversikt over hvordan man identifiserer disse platene :)
Hulda skrev for 4 timer siden:. Eventuelt levere båten til et mekanisk verksted som tar hele installasjonen. Til 1000 kroner timen. Hvis du googler på nettet tror jeg du vil finne en del installasjonstegninger og beskrivelser der. Og du må regne med en smule ombygging/fiksing for å få det til.
Skal jeg få installert dette giret blir det ikke lite jobb... Håper å kunne finne tak i et som passer langt bedre! Ser det ligger ute litt forskjellig på bruktmarkedet. Men er veldig vanskelig å finne data på disse gamle Twin Disc girene. Noen som har tilgang til noe ressurser her? :)