Erik
kosefisken skrev 12 minutter siden:Vet at agn ikke er så dyrt, men agn varer 1-2 dager, pellets kan vare opp til 2 uker.
i tilleg: 15L pellets koster 400kr og varer en stund. Skal godt gjøres og kjøpe 100kg fisk iløped av en månde for under 400kr...
Hvis det bare fisker bra nok så. Hvis ikke blir jo inntekten tilsvarende lavere.
Hvis pellets fungerer bra vil jeg gjerne vite, kjekt å ha ferdig agn ombord når man er på tur og vil spontane fiske krabbe uten å dra frem fiskesnøret først. Men hittil har jeg ikke funnet ett agn som er fullverdig med ekte vare.
kosefisken skrev 10 minutter siden:Om du leser litt i innlegget så skriver jeg blandt annet at jeg skall agne teinene med pellets, for og slippe fisking. å jeg skal levere rett til mottak. Er ikke noen grunn for meg og oppbevare dem når jeg fisker hver dag, med mindre jeg får REKORD DÅRLIG fangst.
Kommer ann på hvor langt du må reise for å levere, og hvor bra pelletsen virker. Kombinasjonen langt å reise for å levere (Åmøy ?) og liten fangst (kan jo hende den beste det) og kanskje dårlig vær i tillegg så kan det nok være greit å ha en nødløsning for å utsette leveringen noen dager hvertfall. I så fall kan skittentøyskurver i plast fra Europris der du da 'syr' på lokket være ett tips.
En annen ting : Biltema teiner har ofte slappe kalver. Ved å binde dem opp så kan du redusere flukt raten ganske betydelig