Jump to content

Biltema nivåbryter lensepumpebryter ?

Lucky Strike

Recommended Posts

Jeg har tre lenspumper i Saowanee, av forskjellige typer og fabrikat. Den ene er fra BT. Jeg tester dem jevnlig og ingen har sviktet hittil etter snart 10 år. Selv om dette er en plastbåt har jeg konstant vann i bunnen, nok til at bryterne er konstant våte.

Det som irriterer meg aller mest med lenseutstyret er festet av pumpehuset til bunnplata. Dette er som regel noe plastikkræl som ryker første gang du skal ta ut pumpa for å rense den.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

• 1 måned senere...

Fjordgubbe, den bryteren virker bra, med gode egenskaper. Men det pleier å være noen haker. Denne ser ut til at den har et strømforbruk. (Lager et elektromagnetisk felt for å føle vann). Jeg er selv ikke så glad i alle disse "småtyvene" av strøm som blir mer og mer vanlige og nødvendige i moderne båter. Bilradio, systemskjermer, batterimonitorer, regulatorer, sensorer, wifi, etc. Lett å glemme og også miste oversikten over disse dersom båten skal ligge uten landstrøm over lengre tid. Nok solcellepaneler vil vanligvis løse problemet, men om vinteren kan det være lite lys, de kan snø ned eller være tildekket.

Produktet ser også ut til å skulle være eksklusivt. Ikke mye prisinfo å se der jeg har kikket. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...