Lucky Strike Startet 18.November.2018 Link til dette innlegget Startet 18.November.2018 Har en Johnson lensepumpebryter som er defekt. En av flere som har streiket, riktignok etter en del år. Men dette er vel ikke "rocket science" produkter, og burde vel virke lenge. Vurderer å kjøpe Biltema sin utgave til 1/3 av prisen. Noen som har relevant erfaring med Biltema sine brytere? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 18.November.2018 Link til dette innlegget Svart 18.November.2018 Har skiftet to nivåbrytere fra Biltema i år. Gikk for Rule sin variant nå sist, og den holder enda, virker også mye mer solid. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 18.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2018 Byttet til Rule i år? Da har den vel ikke vært lenge i drift. Men ellers godt tips, omtrent samme pris som Johnson, men lett tilgjengelig hos Clas Ohlson. Hvor lenge holdt Biltema sine? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 18.November.2018 Link til dette innlegget Svart 18.November.2018 Biltema holdt ca to uker før dei begynte å fuske. Kakket litt på dei, så fungerte dei en liten stund til før det var full stopp. Har hatt Rule sin i to måneder, så særlig lenge er det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 18.November.2018 Link til dette innlegget Svart 18.November.2018 Styr unna biltema sine med kule inni. Ser dog dei har fått ein ny modell.. En kompis i båthavna bytter den hvert halv år. Min rule nivå bryter har vart i minst 10 år uten stopp Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Hulda Svart 18.November.2018 Link til dette innlegget Svart 18.November.2018 Jeg har heller ikke Biltema nivåbryter. Noe annet. 18 år gammel. Trikset er at nivåbryteren trigger et 30 A rele som starter pumpen. Dermed går det ikke stor strøm over nivåbryteren. Slik gjorde vi det før i tiden. Hulda lekker ikke, slik at pumpen går kun ved årlig test. Tror jeg har Rule (?) Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 18.November.2018 Link til dette innlegget Svart 18.November.2018 Kjøpte en gul pumpe hos den lokale båtsjappa til gamle baljen. Den hadde innebygd nivåbryter. Lang slank pumpe. Å den fungerte som bare det. Kosta litt mer enn BT sine pumper, men fungere. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Fjordgubbe Svart 18.November.2018 Link til dette innlegget Svart 18.November.2018 (redigert) Ikkje kjøp dette vrelet frå Biltema. Kjøp ein kvalitetsnivåbrytar som er fulstendig innkapsla og der "brytaren" ikkje er i kontakt med vatn. Då er det vel ikkje mykje som kan ryke? Redigert 18.November.2018 av Fjordgubbe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 19.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2018 Fjordgubbe, er det noe spesielt fabrikat du tenker på da? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 22.November.2018 Link til dette innlegget Svart 22.November.2018 Eg valde to slike, ein for pumpa og ein for alarm. (Men her er mange å velge mellom.) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 22.November.2018 Link til dette innlegget Svart 22.November.2018 Jeg har tre lenspumper i Saowanee, av forskjellige typer og fabrikat. Den ene er fra BT. Jeg tester dem jevnlig og ingen har sviktet hittil etter snart 10 år. Selv om dette er en plastbåt har jeg konstant vann i bunnen, nok til at bryterne er konstant våte. Det som irriterer meg aller mest med lenseutstyret er festet av pumpehuset til bunnplata. Dette er som regel noe plastikkræl som ryker første gang du skal ta ut pumpa for å rense den. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lucky Strike Svart 27.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2018 Fjordgubbe, den bryteren virker bra, med gode egenskaper. Men det pleier å være noen haker. Denne ser ut til at den har et strømforbruk. (Lager et elektromagnetisk felt for å føle vann). Jeg er selv ikke så glad i alle disse "småtyvene" av strøm som blir mer og mer vanlige og nødvendige i moderne båter. Bilradio, systemskjermer, batterimonitorer, regulatorer, sensorer, wifi, etc. Lett å glemme og også miste oversikten over disse dersom båten skal ligge uten landstrøm over lengre tid. Nok solcellepaneler vil vanligvis løse problemet, men om vinteren kan det være lite lys, de kan snø ned eller være tildekket. Produktet ser også ut til å skulle være eksklusivt. Ikke mye prisinfo å se der jeg har kikket. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 27.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2018 (redigert) Rett alt du skriv der. Dei er dyre og er ein liten straumtjuv, dog svært liten. På finn.no ligg det ute to nye og rimlege nivåbrytatar av bra kvalitet som ikkje er påsatt straum. Redigert 27.Desember.2018 av Fjordgubbe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 27.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2018 Hva er fordelen med denne i forhold til en tradisjonell Rule nivåbryter av god kvalitet? Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 27.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2018 Antagelig det at den skal være vanntett og vare lenge. Kvalitet kan jo forsvare pris over tid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.