bjoris
Da har jeg handla Biltema batteri, som fryktet ble Litium for mye pes. Nå ble det ikke noe lykkelig start på SMG Solar batteriene fra Biltema. Når jeg fikk dem opp i båten og testet hvilespenningen før montering var den kun 11,77 volt. Begge to helt like! Altfor lavt syns jeg så har reklamert og får nye om de viser seg å være dårlige... Men begge hadde «grønn» lampe... Det rare var at de viste 12,34 volt når jeg fikk dem montert, lurer på om det «lekker» litt fra startbatteriet? Rart syns jeg...
Vel, jeg lot meg overtale til de 500 Kr dyrere SGF Solar batteriene, selger mente disse var mye mer solide ifht utladning enn de øvrige, Kr 1.000 ekstra for to på 100 Ah hver... Vel, de hadde bare ett igjen av de rimeligste også og i dag hadde jeg bestemt meg for å få dette gjort så:)
Som om ikke det var nok dannet det seg is på dørken mens jeg holdt på så etter turen tilbake til Biltema for å klage på hvilespenningen, var det dannet seg is når jeg kom tilbake så entringen av båten endte med knall og fall ned i motorrommet, forstuet tommel, vond rygg og en legg som er mørkeblå og blodig ... Hehe, hva gjør en ikke for å få båten i orden. Håper på en aldri så liten guttetur i morgen kveld til lørdag morgen, hektisk program resten av helgen så en får snike inn småturer:)