Jump to content

Edit History

Wallas Service

Wallas Service

Gunga Din skrev On 20.11.2018 at 23.01:

Jeg har hatt 2 stk 77er i mitt båtliv........tvivler også sterkt på hvor man plasserer en pottebrenner i en 77a (med pipe å alt!)

Wallas / Thermo hadde en liten parafinbrenner for 30 år siden, den passet bra i en 77a....tror den var på 1000W eller noe

såg ut så her (men jeg tror ikke den finnes på markedet lenger !) å hengte på ett skott

imag0106.jpg

Disse billige Kina-varmare har jeg ikke noe erfareing med !

_336408351.jpg

Og slik så Wallas 1600 ut. Denne er litt ombygd fra original. Øverst til høyre var det utblåsing av varme. Denne karen har hengt over et blindlokk så varmen kommer ut bak.  På baksiden er et spjeld som kunne stenges/åpnes med en spak som kommer ut nede under varmeren (bak). Gjennom et hull i skottet/veggen fikk man da varme i 2 rom. Smart og enkelt.

Savner egentlig litt denne, ville passe i mange mindre båter.

Wallas Service

Wallas Service

Gunga Din skrev On 20.11.2018 at 23.01:

Jeg har hatt 2 stk 77er i mitt båtliv........tvivler også sterkt på hvor man plasserer en pottebrenner i en 77a (med pipe å alt!)

Wallas / Thermo hadde en liten parafinbrenner for 30 år siden, den passet bra i en 77a....tror den var på 1000W eller noe

såg ut så her (men jeg tror ikke den finnes på markedet lenger !) å hengte på ett skott

imag0106.jpg

Disse billige Kina-varmare har jeg ikke noe erfareing med !

_336408351.jpg

Og slik så Wallas 1600 ut. Denne er litt ombygd fra original. Øverst til høyre var det utblåsing av varme. På baksiden er et spjeld som kunne stenges/åpnes med en spak som kommer ut nede under varmeren (bak). Gjennom et hull i skottet/veggen fikk man da varme i 2 rom. Smart og enkelt.

Savner egentlig litt denne, ville passe i mange mindre båter.

• Create New...