Møkki Startet 21.November.2018 Link til dette innlegget Startet 21.November.2018 Hei Jeg sitter med 1 stk. dieselpumpe i fanget som må på plass igjen. Legger merke til at tannhjulet på pumpa har et timing merke som liner opp mot tilsvarende merke i festebraketten til pumpa. Kan noen vennligst beskrive fremgangsmåten i forbindelse med justering av timing på motor, etc., slik at jeg får alt i riktig posisjon før jeg vrir om nøkkelen. Hvis det allerede er publisert noe tidligere vedrørende dette, hadde jeg satt pris på om noen ville legge ved en link til dette. Mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 21.November.2018 Link til dette innlegget Svart 21.November.2018 Dette virker rart. En VP D6 er en common rail motor som har konstant trykk på railen via fuelpumpen. Det skal derfor ikke være nødvendig å time dieselpumpa på en D6 Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 21.November.2018 Link til dette innlegget Svart 21.November.2018 Her er det lille som står om montering av høytrykkspumpen i verkstedhåndboken (pkt 85). Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Møkki Svart 21.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2018 Hei. Takk. Sikkert riktig det du skriver Bellen. Jeg har blitt fortalt at det er ingen krise å sette denne tilbake på plass uten å time svinghjulet opp mot cam'en så lenge motoren ikke er rørt etter at jeg demonterte pumpa. Men, samtidig ble det belyst at det uansett kan være fordelaktig med hensyn på forbruk (... og her detter jeg ut). Er det noen som kan kommentere dette? PS! Takk for utkast fra verkstedsboka Brigg! Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 21.November.2018 Link til dette innlegget Svart 21.November.2018 (redigert) Så lenge registerkjedet ikke har vært rørt må det kunne greie seg å tørne motoren slik at låsepinnene for kamakslingene går på plass. Da vil også svinghjulet stå korrekt. Da bør du være trygg på at det blir helt rett. Låsepinnene for kamakslingene skal ned der det står en umbrakoskrue i bakkant av hvert ventildeksel. Og så antar jeg at det er tilsvarende hull i kamakslingene som det er mulig å sette en passelig stor bolt ned i når alt står overrett. Redigert 21.November.2018 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.