Jump to content

Problemer med kompass på raytheon autopilot

KNP

Recommended Posts

Jeg har en 6001. Sikkert ganske likt om du har siste utgave av 6000, (grått panel med stort display).

Har du forsøkt å kalibrere kompasset? Framgangsmåte står i manualen. Selv opplever jeg at gradene er feil. Viser rett på nord og sør, men helt ute på øst og vest. Men den hopper ikke over noen grader. Virker nesten som din tror at du endrer mange grader i slengen. Selve kompasset er nok ikke problemet om du hadde problemer også før du byttet dette.

Redigert av Ttor (see edit history)

Nei aluminium er ikke magnetisk ledende men det er en magnetisk skjerm og kan derfor forstyrre et magnetisk felt. Jeg har også en Raymarin autopilot fra 2006 og det kompasset som er med den er så dårlig at jeg måtte gi det opp selv med rate sensor montert er det totalt ubrukelig. Jeg har nå montert et ComNav GPS kompass og da fungerer autopiloten helt perfekt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...