Ask Startet 23.November.2018 Link til dette innlegget Startet 23.November.2018 Hei Det er tid for jolatorsk. Kor lenge kan torsk gå i merd, forutsett at torsken ikkje har snuteskader frå tida i rusa? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 23.November.2018 Link til dette innlegget Svart 23.November.2018 Om du forer den kan den vel gå i årevis. Sitér dette innlegget Link to post
seilofil Svart 23.November.2018 Link til dette innlegget Svart 23.November.2018 https://brage.bibsys.no/xmlui/handle/11250/2390037 Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 23.November.2018 Link til dette innlegget Svart 23.November.2018 Hadde jeg bare hatt det samme problemet....her i Trondheimsfjorden er det umulig å få en torsk på snøret. Håper det blir bedre etter jul? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 23.November.2018 Link til dette innlegget Svart 23.November.2018 Torsk er det jo mer en nokk av men gidder ikke fiske torsk før skreien kommer. Kysttorsken er ikke noe å spise. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 23.November.2018 Link til dette innlegget Svart 23.November.2018 Martine29f skrev 1 time siden: Hadde jeg bare hatt det samme problemet....her i Trondheimsfjorden er det umulig å få en torsk på snøret. Håper det blir bedre etter jul? Prøv med ruse :) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 23.November.2018 Link til dette innlegget Svart 23.November.2018 Bårdp skrev 11 minutter siden: Torsk er det jo mer en nokk av men gidder ikke fiske torsk før skreien kommer. Kysttorsken er ikke noe å spise. Skreien er oppskrytt. Kysttorsken er mye bedre både på smak og i konsistens. Kvit og fin. (Min mening). Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 23.November.2018 Link til dette innlegget Svart 23.November.2018 13 minutes ago, Bårdp said: Torsk er det jo mer en nokk av men gidder ikke fiske torsk før skreien kommer. Kysttorsken er ikke noe å spise. — Skrei-maset har ødelagt for den virkelig gode fisken, lokale varianter som Borgund-torsken fra Ålesund. Åh, den gleder jeg meg til! Den er av langt bedre kvalitet enn skreien. Dypvannstorsk fra Sørlandet er også fantastisk. Skreien er egentlig oppskrytt. https://www.aftenposten.no/osloby/i/OneaA/Skrei-maset-undergraver-den-virkelig-gode-fisken Er glad i skrei, men ingenting slår fersk dypvannstorsk fra Sørlandet! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bårdp Svart 23.November.2018 Link til dette innlegget Svart 23.November.2018 Ja ja vær sin smak. Jeg nøyer meg med og dra noe Uer, Kveite, Hyse og Sei frem til skreien kommer. Det jeg skal spise av torsk frem til da blir i form av klippfisk og lutefisk produsert av skreien fra i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 26.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2018 Hei Takk for link til Nofima. Yrkesfiskarar som levandelagrar torsk har nok større merdar enn kva eg har. Eg har berre ei merd som består av to tre ringar, med ein diameter på ca. 1,2 m. Einkvan med praktisk erfaring frå liknande merdar? Ask Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 26.November.2018 Link til dette innlegget Svart 26.November.2018 Vær forsiktig med mating, får den for mye mat blir den vassen i kjøttet. Må i hvert fall gå de siste 14 dager uten mat om man setter pris på hvitt kjøtt som flaker seg. Ellers regner jeg oppdrettstorsk som uspiselig sammenlignet med villfisk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.