Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

Problemet er vel at det sikreste første funnet, oljesøl, drivstofflekkasje på sjøoverflata, ikke kan indikeres i dette området etter Helge Ingstads forlis. Med lukkede fritidsbåter på transportetapper er det heller ikke mye laust på dekk. Det er forferdelig å se hvor fort det kan glippe når en har kommet seg forbi alle de verste og ureine farvanna nedetter Nordvestlandet, rett før en kan gli ut i en stor og åpen Hjeltefjord.

Jeg ser med glede at det har vært en økt trafikk nordover Byfjorden/Herdlefjorden de siste dagene. Jeg håper det skyldes at de som har gode båter med varme i styrhuset har gått opp i Nordhordland for å delta i søket. Det er slik vi skal gjøre om vi har mulighet til det. Med det viser vi at vi bryr oss.

Vosso63

Vosso63

Problemet er vel at det sikreste første funnet, oljesøl, drivstofflekkasje på sjøoverflata, ikke kan indikeres i dette området etter Helge Ingstads forlis. Med lukkede fritidsbåter på transportetapper er det heller ikke mye laust på dekk. Det er forferdelig å se hvor fort det kan glippe når en har kommet seg forbi alle de verste og ureine farvanna nedetter Nordvestlandet, rett før en kan gli ut i en stor og åpen Hjeltefjord.

Jeg ser med glede at det har vært en økt trafikk nordover Byfjorden/Herdlefjorden de siste dagene. Jeg håper det skyldes at de som har gode båter med varme i styrhuset har gått opp i Nordhordland for å delta i søket. Det er slik vi skal gjøre om vi har mulighet til det. Det viser at vi bryr oss.

• Create New...