Jump to content

Respekt for andre sine ting og båter i båtforeningen

Knallipadden

Recommended Posts

Var å så til båten min i dag som ligger på land etter å ha vært syk en ukes tid. Når jeg kom var det første som møtte meg at noen hadde begynt å bruke båten min som søppelplass. Det var masse søppel bakpå flapsen min. På side støttene mine hadde noen hengt fra seg ganske nye fendere, og gardintrappen min var borte. I stedet lå det en eldre nesten halvparten så kort gardintrapp der. Jeg tok meg en runde rundt og sjekket rundt alle båtene på land, men kunne ikke finne min.  Med en gang jeg så båten min trodde jeg nesten at jeg hadde tatt feil båt siden det var så mye rot og stigen min var borte. Det var ikke slik jeg dro fra båten min for en uke siden. Noen hadde også kuttet et av tauene til under presenningen min. Den hadde derfor vrengt seg. Det var et rent kutt på hver side av båten, og bare knuten var igjen. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare tok opp knuten i stedet for å kutte det, men ikke greit å stjele uansett. 

Uken før var jeg også å så til båten min, og hadde tenkt å koble den til strøm. Da hadde noen med en feil tatt min kontakt. Fikk gitt beskjed til styret som fikset opp og skrev ned strømforbruket til den andre. 

Hva syns folk jeg bør gjøre med slik oppførsel? Bør jeg informere styret? Det er ikke så lett for en gjeng med frivillige å følge med på alt som skjer i båtforeningen. Hva skal jeg gjøre med stigen som ligger under båten min - som ikke er min, og fenderne som ikke er mine? Har den andre personen tenkt at siden han tok stigen min så skal jeg få tingene hans som betaling? Merkelig opplegg. Er ikke noe logikk for meg. 

Redigert av Knallipadden (see edit history)

Slikt er kjip, ikke annet å si om det.

Informer gjerne styret, de vil nok vite hva som skjer i havna. Ikke legg det fram som en klage på dem, eller noe de kan gjøre noe med, de får nok klager. Legg det fram som ren informasjon, får de nok mange slike meldinger kommer de nok til å iverksette tiltak. Årsmøte er også en arena for å ta opp slikt.

Hva skal jeg gjøre med det som ikke er mitt da? Jeg måtte bruke stigen som lå der i dag for å komme meg ombord i båten, men jeg vet jo ikke om den er stjålet fra noen andre og lagt under min båt. Vil ikke ha på meg at jeg tar andre sine ting. Fenderne som ligger under båten min vet jeg ikke hvor kommer fra. Nabo båtene hadde ikke slike når de ble tatt opp.

Send/ta kontakt med styret i foreningen - og informer om saken. Med konkrete tilbakemeldinger kan styret informere alle medlemmene om hva som har skjedd - og hvis der har vært/blir flere hendelser vil styret/årsmøtet kunne beslutte tiltak for å hindre lignende i fremtiden.  Stige/fendere som ikke er dine vil eventuelt styret kunne ta vare på hvis noen skulle etterlyse disse.  Kan jo være de er stjålet fra et annet medlem som enda ikke har registrert dette.  

BONITA I

Ask skrev 41 minutter siden:

Kva båtlag er dette, "Knallipadden"? 

Det har jeg ikke lyst til å ta i plenum. Hvor eller hvilke forening er vel ikke så viktig. Viktigste er at jeg finner en løsning på problemet. Jeg får ta en rund i morgen og se om jeg finner gardin trappen min. Eventuelt lenke fast den som ligger der nå og skrive en lapp med nummer på hvis noen vil ha den. Kanskje det samme med fenderne også. 

Har vært en del tyveri og innbrudd i området i senere tid. For alt jeg vet kan tingene være stjålet. De kan ha lagt igjen  noe som de ikke klarte  å få med seg også brukt gardintrappen min til å bryte seg inn i andre båter siden den er bedre egnet til å ta seg inn i båter med. Har riktig nok ikke hørt noe om innbrudd i båter hos oss.

Redigert av Knallipadden (see edit history)

Merk utstyr som du lar ligge under båten. Mal det gjerne med striper i klare farger og sett på navn med store og godt synlige bokstaver. Da er det lettere å finne igjen om noen av båtnaboene "låner" ting fra deg. Er heller ikke så fristende å legge en gardintrapp med f.eks. oransje striper og en annens navn på under egen båt. 

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Vet hva jeg hadde gjort, kjøpt noen viltkamera og lagt ut nytt "agn" til pakket! Er jo ikke mulig å ha noe i fred, må hele tiden tenke på alle disse forbanna kjeltringene som er over alt. Der jeg har båten nå var det en som sjøsatte båten sin som hadde stått på land i noen mnd'er. Etter kranbilen var kjørt avgårde hørte han en sildrelyd, og joda, noen hadde borra ett 10mm hull i bunn av båten hans ? Båten ved siden av har fått stjålet bensintanken 2 ganger, og andre har opplevd annet hærverk. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...