Bestefar
Jeg skar først opp et hull 20x20 cm midt på dørken. Planen var å montere et lokk i polyetylentanken slik at jeg kunne komme til på innsiden av tanken og sette på nye stusser. Men da oppdaget jeg at tanken var helt stiv og deformert og hadde antydning til sprekker Jeg fjernet trappen og brukte en stikksag med kort blad og skar opp dørken i ca. 4-5 cm avstand fra skott og spant. Ved toalettet og garderobeskapet er det veldig liten avstand mellom skrog og dørk. Der skar jeg med større avstand. Jeg gjorde alt dette mens båten lå på vannet. Tanken ligger rett under dørken. Det er minst avstand mellom dørk og tank langs kantene på tanken. Som nevnt så var plasttanken helt stiv og hadde litt sprekker. Derfor ga jeg opp å få orden på den. I og med at jeg ikke skulle ha inn en ny tank på samme sted så plastet og skrudde jeg fast en ramme under den «flensen» som var igjen fra den gamle dørken. Så lagde jeg en ny dørk som passet i åpningen. I den nye dørken lagde jeg en inspeksjonsluke så jeg kunne komme til på undersiden. Så plastet jeg alt sammen så godt som mulig. Jeg tok noen bilder, men mistet pc'n i gulvet. Men jeg legger inn det jeg har