Jump to content

Ny ulykke - kystvakt KNM «Olav Tryggvason» og mindre fartøy kollidert i Hjeltefjorden.


Morten90

Recommended Posts

  Morten90 skrev On 25.11.2018 at 16.15:
Vis hele sitatet  

Det er helt utrolig ! En vaktbåt fra den Kongelige Norske Marine, renner i senk en båt under et vaktoppdrag for å sikre en annen båt, som  for få dager siden kostet norske skattebetalere 5 milliarder, rundt regnet med berging og all inclusive for de involverte fra admiralitetet, jeg må bare le. :giggle:

Link to post
  fjordgrynt skrev On 25.11.2018 at 16.32:

Det er helt utrolig ! En vaktbåt fra den Kongelige Norske Marine, renner i senk en båt under et vaktoppdrag for å sikre en annen båt, som  for få dager siden kostet norske skattebetalere 5 milliarder, rundt regnet med berging og all inclusive for de involverte fra admiralitetet, jeg må bare le. :giggle:

Vis hele sitatet  


Hva med en liten dose tankevirksomhet før man kaster seg over tastaturet?
 

  Quote

"Lystbåten med to personer om bord kolliderte med marinefartøyet på babord side, opplyser Forsvaret."

Vis hele sitatet  
 

 

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
  Bonus skrev On 25.11.2018 at 17.04:

 

Javel. Da skjønner jeg ......

Vis hele sitatet  

Skylden ligger på småbåten, hvis det forsvaret sier er riktig, men i vår medieverden handler det ikke om rett eller galt, det handler om å fremstå som mest troverdig offer. Og KNM Olav Tryggvasjon skal slite med å skaffe seg den rollen - spesielt hvis det var mor og barn tilstede i småbåten ... sånn er verden.

Link to post

Altså: Venstre håndledd er der man vanligvis har klokka. Det er babord. Den andre siden er styrbord, eller høyre. Man har, i Norge og Hordaland, generell vikeplikt for trafikk fra høyre, styrbord. Smeller en vestlending i 16 fot jolle inn i siden på et skips venstre/babord side, sitter muligheten for tårevåt sympati fra Son veldig langt inne.

Link to post

Er dette et område hvor det generelt er mange nestenulykker («stang ut»), og det nå har vært overrepresentasjon av faktiske ulykker («stang inn») ved en inkurie, eller er det helt tilfeldig at det plutselig er tre mediesaker fra et område hvor der vanligvis ikke skjer noe særlig...?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post

Jeg er endel ute i båt i dette området og padler kajakk enda oftere. Vil si det skjer veldig lite nestenulykker eller ulykker. Det er faktisk sånn at jeg har priset meg lykkelig over at jeg ikke bor på sør/østlandet når jeg leser om uvettig båtkjøring der. Som sagt, føler meg helt trygg i kajakk, også ved kryssinger da båter er veldig flinke til å ta hensyn.

Link to post
  Popeye70 skrev On 25.11.2018 at 19.11:

Er dette et område hvor det generelt er mange nestenulykker («stang ut»), og det nå har vært overrepresentasjon av faktiske ulykker («stang inn») ved en inkurie, eller er det helt tilfeldig at det plutselig er tre mediesaker fra et område hvor der vanligvis ikke skjer noe særlig...?

Vis hele sitatet  

Det var en skøyte som forsvant i fjor også. Så fire mediesaker i løpet av et år. (minst) Skal ikke se bort fra at alle har blitt rent istykker (vil ikke spekulere). 

Jeg er en slags gjest

Link to post

Den 23.juli 2011 var jeg ute med båten min. Etter et par timers gange syns jeg det lukta svidd. I befippelsen - jeg var sterkt befippa i lang tid etter 22.juli 2011 - skrudde jeg av lokket på kjøleren og ble sprøyta av kokende kjølevann. Det skjedde altså tre ulykker på denne tida: Regjeringskvartalet ble sprengt, massemord på Utøya, og jeg fikk andregradsforbrenning på armen. Det svei, altså! 

Link to post
Guest Avmønstret#
  S/Y Vega skrev On 25.11.2018 at 18.09:

E vel best å holde seg på brygga når marinen er ute å kjører.

Vis hele sitatet  

 

Og når ferjer er på ruta si, de har varslet at fritidsbåter og militærfartøy er vanskelige greier. 

 

Militæret har ikke varslet at fritidsbåter og tanskip er vanskelig. 

 

Men det hele begynner å bli komplisert. 

 

 

Link to post

Synes Forsvaret var veldig raskt ute med å fortelle at småbåten hadde truffet KV på BB side denne gangen. I fregattsaken er det derimot helt taust vedr. omstendighetene. Der handler det fortsatt kun om å "skjerme de involverte".

 

Kanskje de burde sluppet ut litt info om omstendighetene der også?

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...