Morten90 Startet 25.November.2018 Del på Facebook Startet 25.November.2018 https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/p685Ww/Kystvakten-kolliderte-ved-Helge-Ingstad Sitér dette innlegget Link to post
fjordgrynt Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Morten90 skrev 10 minutter siden: https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/p685Ww/Kystvakten-kolliderte-ved-Helge-Ingstad Det er helt utrolig ! En vaktbåt fra den Kongelige Norske Marine, renner i senk en båt under et vaktoppdrag for å sikre en annen båt, som for få dager siden kostet norske skattebetalere 5 milliarder, rundt regnet med berging og all inclusive for de involverte fra admiralitetet, jeg må bare le. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 fjordgrynt skrev 19 minutter siden: En vaktbåt fra den Kongelige Norske Marine, renner i senk en båt under et vaktoppdrag ... Hvor leser du at KNM Olav Tryggvason RENTE ISENK den lille fritidsbåten? Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 23 minutes ago, fjordgrynt said: Det er helt utrolig ! En vaktbåt fra den Kongelige Norske Marine, renner i senk en båt under et vaktoppdrag for å sikre en annen båt, som for få dager siden kostet norske skattebetalere 5 milliarder, rundt regnet med berging og all inclusive for de involverte fra admiralitetet, jeg må bare le. Hva med en liten dose tankevirksomhet før man kaster seg over tastaturet? Quote "Lystbåten med to personer om bord kolliderte med marinefartøyet på babord side, opplyser Forsvaret." Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
fjordgrynt Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Bonus skrev 3 minutter siden: Hvor leser du at KNM Olav Tryggvason RENTE ISENK den lille fritidsbåten? Det ligger i saken. Det blir jo for dumt å skrive : En småbåt rente i senk kystvaktskipet KNM Olav Tryggvason ? DET hadde vært flaut for KNM ! Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 fjordgrynt skrev 1 minutt siden: Det ligger i saken. Det blir jo for dumt å skrive : En småbåt rente i senk kystvaktskipet KNM Olav Tryggvason ? DET hadde vært flaut for KNM ! Javel. Da skjønner jeg ...... Sitér dette innlegget Link to post
fjordgrynt Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Bonus skrev 6 minutter siden: Javel. Da skjønner jeg ...... Skylden ligger på småbåten, hvis det forsvaret sier er riktig, men i vår medieverden handler det ikke om rett eller galt, det handler om å fremstå som mest troverdig offer. Og KNM Olav Tryggvasjon skal slite med å skaffe seg den rollen - spesielt hvis det var mor og barn tilstede i småbåten ... sånn er verden. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 fjordgrynt skrev 1 minutt siden: ... men i vår medieverden handler det ikke om rett eller galt, det handler om å fremstå som mest troverdig offer... I min verden (og veldig gjerne her på BP) handler det om fakta, rett eller galt ... Men, det er vel bare i min verden ... Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/p685Ww/Marinefartoy-kolliderte-i-Hjeltefjorden Begynner å bli litt vel mye nå Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
fjordgrynt Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Bonus skrev 6 minutter siden: I min verden (og veldig gjerne her på BP) handler det om fakta, rett eller galt ... Men, det er vel bare i min verden ... Jeg deler også den vakre drømmen - men det er det det er - en vakker drøm Realiteten er noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 E vel best å holde seg på brygga når marinen er ute å kjører. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Ida Marie III Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Lystbåten traff vel på kystvaktens bb side...altså, forhåpentligvis hadde da lystbåten vikeplikt... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Altså: Venstre håndledd er der man vanligvis har klokka. Det er babord. Den andre siden er styrbord, eller høyre. Man har, i Norge og Hordaland, generell vikeplikt for trafikk fra høyre, styrbord. Smeller en vestlending i 16 fot jolle inn i siden på et skips venstre/babord side, sitter muligheten for tårevåt sympati fra Son veldig langt inne. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Er dette et område hvor det generelt er mange nestenulykker («stang ut»), og det nå har vært overrepresentasjon av faktiske ulykker («stang inn») ved en inkurie, eller er det helt tilfeldig at det plutselig er tre mediesaker fra et område hvor der vanligvis ikke skjer noe særlig...? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Oblidor Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Jeg er endel ute i båt i dette området og padler kajakk enda oftere. Vil si det skjer veldig lite nestenulykker eller ulykker. Det er faktisk sånn at jeg har priset meg lykkelig over at jeg ikke bor på sør/østlandet når jeg leser om uvettig båtkjøring der. Som sagt, føler meg helt trygg i kajakk, også ved kryssinger da båter er veldig flinke til å ta hensyn. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 @Oblidor, det smeller ikke så ofte på denne siden. Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Småbåten kan ha ligget i ro og fisket, motorstans. Kan bli truffet på babord side, selv om den ikke har vikeplikt... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 KDB skrev 6 minutter siden: Småbåten kan ha ligget i ro og fisket, motorstans. Kan bli truffet på babord side, selv om den ikke har vikeplikt... Ahhh. Det var foklaringen. Det er ikke mer fisk igjen her. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Popeye70 skrev 47 minutter siden: Er dette et område hvor det generelt er mange nestenulykker («stang ut»), og det nå har vært overrepresentasjon av faktiske ulykker («stang inn») ved en inkurie, eller er det helt tilfeldig at det plutselig er tre mediesaker fra et område hvor der vanligvis ikke skjer noe særlig...? Det var en skøyte som forsvant i fjor også. Så fire mediesaker i løpet av et år. (minst) Skal ikke se bort fra at alle har blitt rent istykker (vil ikke spekulere). Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Vosso63 Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Den 23.juli 2011 var jeg ute med båten min. Etter et par timers gange syns jeg det lukta svidd. I befippelsen - jeg var sterkt befippa i lang tid etter 22.juli 2011 - skrudde jeg av lokket på kjøleren og ble sprøyta av kokende kjølevann. Det skjedde altså tre ulykker på denne tida: Regjeringskvartalet ble sprengt, massemord på Utøya, og jeg fikk andregradsforbrenning på armen. Det svei, altså! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 S/Y Vega skrev for 1 time siden: E vel best å holde seg på brygga når marinen er ute å kjører. Og når ferjer er på ruta si, de har varslet at fritidsbåter og militærfartøy er vanskelige greier. Militæret har ikke varslet at fritidsbåter og tanskip er vanskelig. Men det hele begynner å bli komplisert. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Synes Forsvaret var veldig raskt ute med å fortelle at småbåten hadde truffet KV på BB side denne gangen. I fregattsaken er det derimot helt taust vedr. omstendighetene. Der handler det fortsatt kun om å "skjerme de involverte". Kanskje de burde sluppet ut litt info om omstendighetene der også? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Ikke akkurat noe med saken å gjøre, men sølte ut søndagsølen når jeg så denne Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
ravddo Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 Fartøyet er ikke et kystvaktfartøy og har aldri vært. Det tilhørte tideligere SHV og er nå i marinens logistikkvåpen. Eies og driftes av et rederi på nordvestlandet. Blandet militær og sivil besetning. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
cosmic Svart 25.November.2018 Del på Facebook Svart 25.November.2018 S/Y Vega. Der datt bitene på plass. Fisketur i fylla...jævla bra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.