Jump to content

Ny ulykke - kystvakt KNM «Olav Tryggvason» og mindre fartøy kollidert i Hjeltefjorden.


Morten90

Recommended Posts

Morten90 skrev 10 minutter siden:

Det er helt utrolig ! En vaktbåt fra den Kongelige Norske Marine, renner i senk en båt under et vaktoppdrag for å sikre en annen båt, som  for få dager siden kostet norske skattebetalere 5 milliarder, rundt regnet med berging og all inclusive for de involverte fra admiralitetet, jeg må bare le. :giggle:

Link to post
Share on other sites

23 minutes ago, fjordgrynt said:

Det er helt utrolig ! En vaktbåt fra den Kongelige Norske Marine, renner i senk en båt under et vaktoppdrag for å sikre en annen båt, som  for få dager siden kostet norske skattebetalere 5 milliarder, rundt regnet med berging og all inclusive for de involverte fra admiralitetet, jeg må bare le. :giggle:


Hva med en liten dose tankevirksomhet før man kaster seg over tastaturet?
 

Quote

"Lystbåten med to personer om bord kolliderte med marinefartøyet på babord side, opplyser Forsvaret."

 

 

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Bonus skrev 6 minutter siden:

 

Javel. Da skjønner jeg ......

Skylden ligger på småbåten, hvis det forsvaret sier er riktig, men i vår medieverden handler det ikke om rett eller galt, det handler om å fremstå som mest troverdig offer. Og KNM Olav Tryggvasjon skal slite med å skaffe seg den rollen - spesielt hvis det var mor og barn tilstede i småbåten ... sånn er verden.

Link to post
Share on other sites

Altså: Venstre håndledd er der man vanligvis har klokka. Det er babord. Den andre siden er styrbord, eller høyre. Man har, i Norge og Hordaland, generell vikeplikt for trafikk fra høyre, styrbord. Smeller en vestlending i 16 fot jolle inn i siden på et skips venstre/babord side, sitter muligheten for tårevåt sympati fra Son veldig langt inne.

Link to post
Share on other sites

Er dette et område hvor det generelt er mange nestenulykker («stang ut»), og det nå har vært overrepresentasjon av faktiske ulykker («stang inn») ved en inkurie, eller er det helt tilfeldig at det plutselig er tre mediesaker fra et område hvor der vanligvis ikke skjer noe særlig...?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Jeg er endel ute i båt i dette området og padler kajakk enda oftere. Vil si det skjer veldig lite nestenulykker eller ulykker. Det er faktisk sånn at jeg har priset meg lykkelig over at jeg ikke bor på sør/østlandet når jeg leser om uvettig båtkjøring der. Som sagt, føler meg helt trygg i kajakk, også ved kryssinger da båter er veldig flinke til å ta hensyn.

Link to post
Share on other sites

Popeye70 skrev 47 minutter siden:

Er dette et område hvor det generelt er mange nestenulykker («stang ut»), og det nå har vært overrepresentasjon av faktiske ulykker («stang inn») ved en inkurie, eller er det helt tilfeldig at det plutselig er tre mediesaker fra et område hvor der vanligvis ikke skjer noe særlig...?

Det var en skøyte som forsvant i fjor også. Så fire mediesaker i løpet av et år. (minst) Skal ikke se bort fra at alle har blitt rent istykker (vil ikke spekulere). 

Jeg er en slags gjest

Link to post
Share on other sites

Den 23.juli 2011 var jeg ute med båten min. Etter et par timers gange syns jeg det lukta svidd. I befippelsen - jeg var sterkt befippa i lang tid etter 22.juli 2011 - skrudde jeg av lokket på kjøleren og ble sprøyta av kokende kjølevann. Det skjedde altså tre ulykker på denne tida: Regjeringskvartalet ble sprengt, massemord på Utøya, og jeg fikk andregradsforbrenning på armen. Det svei, altså! 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
S/Y Vega skrev for 1 time siden:

E vel best å holde seg på brygga når marinen er ute å kjører.

 

Og når ferjer er på ruta si, de har varslet at fritidsbåter og militærfartøy er vanskelige greier. 

 

Militæret har ikke varslet at fritidsbåter og tanskip er vanskelig. 

 

Men det hele begynner å bli komplisert. 

 

 

Link to post
Share on other sites

Synes Forsvaret var veldig raskt ute med å fortelle at småbåten hadde truffet KV på BB side denne gangen. I fregattsaken er det derimot helt taust vedr. omstendighetene. Der handler det fortsatt kun om å "skjerme de involverte".

 

Kanskje de burde sluppet ut litt info om omstendighetene der også?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...