Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Bårdp skrev 29 minutter siden:

Hva mener du med dårlige spesifikasjoner?

Hehe, var en tråd i forrige uke om akkurat det. Men lav A både inn og ut. Så et 100Ah lifepo4 som hadde maks ladestrøm på 30A. På maksbatt og Skanbatt batteriene ser man - anbefalt 50A og maks 100A. Eller maksbatt sier generelt 100A ladestrøm på 100Ah batteri, eller 1C. 

Om det er cellene eller bms som er begrensningen vet jeg ikke, men maks ladestrøm er ganske lav på mange av disse nye batteriene som kommer. Om det er cellene som er problemet, så er jeg litt spent på hvordan de oppfører seg i Norsk klima med ganske lave temperaturer..

Men på den annen side så finnes det mange forskjellige BMS så det kan godt være den som begrenser ladestrøm. Noen batteri med innebygd BMS har faktisk ikke relé, men halvledere for å styre batteriet. 

Kjellg

Kjellg

Bårdp skrev 10 minutter siden:

Hehe, var en tråd i forrige uke om akkurat det. Men lav A både inn og ut. Så et 100Ah lifepo4 som hadde maks ladestrøm på 30A. På maksbatt og Skanbatt batteriene ser man - anbefalt 50A og maks 100A. Eller maksbatt sier generelt 100A ladestrøm på 100Ah batteri, eller 1C. 

Om det er cellene eller bms som er begrensningen vet jeg ikke, men maks ladestrøm er ganske lav på mange av disse nye batteriene som kommer. Om det er cellene som er problemet, så er jeg litt spent på hvordan de oppfører seg i Norsk klima med ganske lave temperaturer..

Kjellg

Kjellg

Bårdp skrev 8 minutter siden:

Om det er cellene eller bms som er begrensningen vet jeg ikke, men maks ladestrøm er ganske lav på mange av disse nye batteriene som kommer. Om det er cellene som er problemet, så er jeg litt spent på hvordan de oppfører seg i Norsk klima men ganske lave temperaturer..

Kjellg

Kjellg

Bårdp skrev 6 minutter siden:

Om det er cellene eller bms som er begrensningen vet jeg ikke, men maks ladestrøm er ganske lav på mange av disse nye batteriene som kommer. 

Kjellg

Kjellg

Bårdp skrev 1 minutt siden:

Hehe, var en tråd i forrige uke om akkurat det. Men lav A både inn og ut. Så et 100Ah lifepo4 som hadde maks ladestrøm på 30A. På maksbatt og Skanbatt batteriene ser man - anbefalt 50A og maks 100A. Eller maksbatt sier generelt 100A ladestrøm på 100Ah batteri. 

Om det er cellene eller bms som er begrensningen vet jeg ikke, men maks ladestrøm er ganske lav på mange av disse nye batteriene som kommer. 

• Create New...