MorganX Startet 27.November.2018 Link til dette innlegget Startet 27.November.2018 Hei, er det noen erfaring med 12 volt ledlister/strip som man kjøper på ebay? Skal ha det i båten og der er vel ladespenningen opptil 14.8 volt. Vil led lister kjøpt på ebay tåle dette uten spennings regulator? Er forøvrig elektriker av yrke, men har vært lite borti Led fra ebay. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 27.November.2018 Link til dette innlegget Svart 27.November.2018 Varierer etter min erfaring veldig fra selger til selger. Beste er å lese litt på tilbakemeldinger og feedback fra andre som har kjøpt. Handler selv stortsett fra selgere med over tusen salg og helst 98% positiv feedback. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Kjellg Svart 28.November.2018 Link til dette innlegget Svart 28.November.2018 De jeg har testet tåler spenningen, i alle fall noen timer. Men se på spec for siklerhets skyld. Men på den annen siden så ville jeg uansett hatt en Dc-DC psu. Grunnen er at ellers så varierer led’ene så voldsomt i styrke. Mye penere og mere behagelig å se på et lys som ikke varierer proporsjonalt med spenningen. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 28.November.2018 Link til dette innlegget Svart 28.November.2018 Ok Kjellg, håller med om att det är ett problem att LED varierar med spänningen. Om man nu vill motverka detta med en DC/DC omvandlare, vilken typ förordar Du då, en 'step up' som skyddar mot underspänning eller en 'step down' som reglerar bort överspänning? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 28.November.2018 Link til dette innlegget Svart 28.November.2018 Det vet jeg faktisk ikke. Har bare prøvd det selv og så at den variable lysstyrken var veldig ‘irriterende’. Selv så satt jeg inn en som regulerer ned spenningen. Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 28.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2018 Er dette noe som kan brukes.. ser at den kun er på 4A og det synes jeg er lite. Dyr er den også. https://www.maritim.no/batsystem-stromstabilisator-4a-5934#.W_5fxoWUmaM Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 28.November.2018 Link til dette innlegget Svart 28.November.2018 4A får du kjørt ganske mange LED på. Prisen har jeg ingen formening om, men kunne nok kjøpt en slik selv :) Men hør med Jørg Becker, tbbecker.no Han har helt sikkert noe du kan bruke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.