Viljar Lunderød Startet 1.Desember.2018 Link til dette innlegget Startet 1.Desember.2018 Har en GH 11 som kanskje kunne sett litt bedre ut. Derfor har jeg lyst til å male den. Hvor mye må jeg regne med å legge ut for dette prosjektet? Skal male båten både innvendig og utvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 1.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2018 Du kommer langt med 4.000 om du gjør det selv. Sitér dette innlegget Link to post
Viljar Lunderød Svart 1.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2018 Ok, takk :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2018 er det mye sår og hakk, eller bare et den er matt og blass? Om det er det siste så kan det jo også være et alternativ å rubbe / polere / vokse for å få den tilbake til furdums glans Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Viljar Lunderød Svart 4.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2018 Beklager for at jeg så det sent, men ja det er en del dype riper og hakk. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2018 da må du nok slipe og sparkle litt også for at det skal bli bra. Er hakkene i bare i gelcoatlaget eller går de nedi laminatet? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
pipe Svart 4.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2018 Ett godt tips er å prøve med polering før du eventuelt maler. Og nei.....det fungerer ikke med en randum polish du fant i garasjen. Du må/bør bruke roterende poleringsmaskin med tvungen rotasjon,ull pute og grove produkter. Det skal være mulig å få ett skinnende resultat med ett ganske håpløst utgangspunkt. Hakkene fyller du med gelcoat i riktig farge,pusser og polerer opp. Maling er siste utvei og bra blir det ikke Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 4.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2018 Jeg gjorde det samme med min tidligere 16 fot Hansvik. Brukte ca 1000 kroner i båt maling og sparkel. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 5.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2018 pipe skrev for 12 timer siden: Ett godt tips er å prøve med polering før du eventuelt maler. Og nei.....det fungerer ikke med en randum polish du fant i garasjen. Du må/bør bruke roterende poleringsmaskin med tvungen rotasjon,ull pute og grove produkter. Det skal være mulig å få ett skinnende resultat med ett ganske håpløst utgangspunkt. Hakkene fyller du med gelcoat i riktig farge,pusser og polerer opp. Maling er siste utvei og bra blir det ikke Bruk skikkelig maling og gjerne sprøyte, så blir jo resultatet bra. Men det er mye jobb, dyrt og tidkrevende.. så støtter flekking og polering.. gelcoat er ganske hard synes jeg å huske, i forhold til billakk eksempelvis.. så en må ha skikkelig poleringsmiddel ja! ender du opp med maling, Gjør deg selv den tjenesten å bruke 2-komp maling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.