Jump to content

Kompressorhorn på jolle?

Viljar Lunderød

Recommended Posts

bellen skrev for 10 timer siden:

Neida.. Det er ingen regler for at du ikke kan montere det på jolla di. Men det er regler for hvordan du skal bruke den, du kan ikke bare fare rundt å tute når du vil. 

Hvilke regler sikter du til bellen?

Forøvrig vil jeg heller anbefale TS å anskaffe et spraybokshorn til bruk når du f. eks. skal bakke (3 korte støt) eller om du lurer på hvor cruiseskipet har tenkt seg (5 korte støt)?

Som du skjønner synes jeg kanskje kompressorhorn på en jolle er tøysete.

Redigert av Lazyjack (see edit history)
  • 2 år senere...
Grønngylt skrev On 2.12.2018 at 11.47:

Men kompressorhorn får kompisene til å skvette mer, hvis man slår av landternene og lusker seg helt innpå i mørket.

Oppfordre til ulovligheter burde være veldig unødvendign her.
Foreskrevne lanterner skal alltid brukes mellom solnedgang og oppgang, etter Sjøveisreglenes §20.
Det å fjase rundt og tute i mørket kan fort oppfattes som kall på oppmerksomhet etter §36, og bør så absolutt også unngåes med mindre det faktisk er det en ønsker.

Grønngylt skrev On 2.12.2018 at 11.47:

Men kompressorhorn får kompisene til å skvette mer, hvis man slår av landternene og lusker seg helt innpå i mørket. 

Men noe annet som er morsomt, hvis man er 2-4båter og alle har hver sin radar og vhf, finn en fin fjord, slå av alle lys. Så leker man gjemsel. 

He - he . . :lol:

Oppfattet ikke det som en oppfordring, nei . .

Men det minner meg om en gang jeg var ute og jogget på landeveien i mørket. Gutta i bilen lo seg sikkert skakke da gubben skvatt langt inn i krattskogen  . . . :lol:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Skulle iallefall ønske eg hadde hatt kompressorhorn i robåten når eg og far ble overkjørt at en tulling i en kuling som ikke kom i plan. Han så jo nada og traff robåten vår midtskibs. Heldigvis ble vi ikke skadet, men eg fikk et kutt i leggen av propellen. Et kompressorhorn da hadde kanskje vekket tullingen. Så ikke så dum ide å ha et sånt i båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...