MajorAndy Startet 4.Desember.2018 Link til dette innlegget Startet 4.Desember.2018 Stor handel i bådbranchen. Flipper, Bella og Aquador solgt til Nimbus. https://www.hamnen.se/artiklar/nyheter/nimbus-koper-bella-boats.html Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2018 Tolker vi det dithen at Last Boat IX er under oppsejling? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 5.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2018 Hulda skrev for 10 timer siden: Tolker vi det dithen at Last Boat IX er under oppsejling? Det navnet er så utrolig bra Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2018 @Bonus. Kunne tenkt meg det navnet selv. Det blir liksom ikke noe futt når jeg har hatt samme båten siden 1995. Selv om den fløt første gang 2000. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 5.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2018 Hulda skrev 5 minutter siden: .... Det blir liksom ikke noe futt når jeg har hatt samme båten siden 1995 Jeg kjenner litt til eierselskapet (R12) til Nimbus. da jeg har arbeidet i et av selskapene de eier. R12 er egentlig et selskap som forvalter formuen den svenske 'af Jochnick' familien bygget opp gjennom sin etablering og drift av Oriflame kosmetikkmerket. I motsetning til en del Private Equity selskaper kan det virke som at R12 tenker mer langsiktig i sin forretningsutvikling. R12s eierportefølje er i dag temmelig bred. Noen eksempler fra eierporteføljen: Båtprodusent (Nimbus), lønn og personal programvare utvikling (Aditro), kretskortproduksjon (NCAB), salg av konfeksjonsvarer (Twilfit), utvikling av landbruk (Mewab), helse og omsorg (Capio), Flere av selskapene er også etablert utenfor Norden Fra deres nettside: Om R12 R12 är ett svenskt investeringsbolag som drivs av delägarna Per Hesselmark och Hans Ramel. Bolaget största ägare är Robert af Jochnick tillsammans med sina tre söner. R12s investeringsverksamhet är fokuserad på Skandinavien, men även övriga Europa kan komma ifråga vid exempelvis tilläggsinvesteringar. För närvarande är vi delägare i 9 bolag. Vi letar aktivt efter nya investeringar. Vid sidan av kapital tillför R12 ett strategiskt perspektiv och arbetar på att utveckla företagets affärsplan och därmed höja lönsamhet och tillväxt. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2018 (redigert) Nimbus er fine både og altid godt med dedikerede, langsigtede ejere. Man kunne håbe, at eftermarked service bliver bedre på fx Aquador, for den har ikke været prangende. I øvrigt har det været et slægtskab længe, da mange af Bella/Aquador bådene er tegnet af Rolf Eliasson, der også har arbejdet meget for Nimbus. Red: Og nej, jeg er rigtig glad for no. 8 :-) Redigert 5.Desember.2018 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2018 (redigert) Det er jo slik at årene går, og mange av oss som har vært aktive her på Baatplassen i mange år har gjort unna de fleste båtkjøpene. Om det skyldes at vi har tapt nok penger på båt eller at alderen roer hormonene er usikkert. Men jeg deler MAs glede over å være fornøyd med akkurat den båten jeg har Så er det spennende at det skjer en konsolidering i bransjen. Jeg visste ikke at R12 var inne på eiersiden av Nimbus. Det virker som et klokt eierskap av båtprodusent. Man må ha kapital og langsiktig tankegang og vilje til å stå gjennom nedturer i et ekstremt konjungtur utsatt marked. PE har forsøkt å lånefinansiere flere store båtkjøp uten stort hell. Princess eiers av LVMH som regnes som en av verdens beste og mest langsiktige eiere av luksus varemerker. Redigert 5.Desember.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2018 (redigert) Bitteliten skrev for 12 timer siden: Princess eiers av LVMH som regnes som en av verdens beste og mest langsiktige eiere av luksus varemerker. Jeg var på besøk hos Princess Yachts sist Fredag, og fikk litt info om dette. Det virker som det å ha en solid eier er lurt. Den produksjonen Princess har for tiden bør heller ikke skremme eierne. Det går på høygir, og det virker utrolig effektivt og strømlinjeformet. En liten digresjon i denne tråden kanskje, men det var gøy å høre hvor optimistiske de var. Redigert 5.Desember.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.