Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

PostIT skrev for 1 time siden:

Jeg så en film på youtube hvor det blei laget egen "nettverkskabel" for å sammenkoble raymarine-plottere. De sa det var helt standard RJ45, men man måtte file vekk en liten tapp for at den skulle passe

Du tenker kanskje på forrige generasjon Raynet/Seatalk. De hadde plugger som «nesten» var rj45. I dag er det SeatalkHS. Det er runde plugger men protokollen er den samme. Det finnes ferdige kabler med forskjellige plugger i hver ende, ala denne. Litt flere kabler/overganger. 

Kjellg

Kjellg

Jeg så en film på youtube hvor det blei laget egen "nettverkskabel" for å sammenkoble raymarine-plottere. De sa det var helt standard RJ45, men man måtte file vekk en liten tapp for at den skulle passe

Du tenker kanskje på forrige generasjon Raynet. De hadde plugger som «nesten» var rj45. I dag er det Raynet HS. Det er runde plugger men protokollen er den samme. Det finnes ferdige kabler med forskjellige plugger i hver ende, ala denne. Litt flere kabler/overganger.

Kjellg

Kjellg

Du tenker kanskje på forrige generasjon Raynet. De hadde plugger som «nesten» var rj45. I dag er det Raynet HS. Det er runde plugger men protokollen er den samme. Det finnes ferdige kabler med forskjellige plugger i hver ende. 

• Create New...