Morten83
Hulda skrev 1 time siden:Du bør vel bytte motor og drev som en pakke. Prisen vil jeg tro La-Sa kan gi over disk. Installasjon vil antakelig medføre bytting av fundament. På en slik jobb vil jeg tro fast pris sitter langt inne. For en kompis som har en Albin var ombygging/installasjonskost høyere enn selve motorprisen.
Vel, siden Drev/Gir følger med i prisen uansett så er det ikke noen vits å ta med seg det gamle drevet.
Code0 skrev 59 minutter siden:Sikkert fornuftig som investering før en langtur. Det går en tråd her om hvor lenge varer en dieselmotor, om dere ikke skal på langtur.... høres ut til at du har mange timer igjen i motoren, men du vil kanskje ha flere hk..?
Jeg bruker båten MYE fra Mars til Oktober, så ser for meg at en ny motor er innenfor nå.
Jeg har rundt 150 000,- å bruke på dette, så pengene står det ikke på, men alt innenfor rimelighet å sunn fornuft selvfølgelig. Jeg kan gjøre mye selv for 100 000,- for å si det sånn.
Men, jeg må jo si at jeg stusser fælt over motviljen i bransjen. Gir ikke noen trygghetsfølelse akkurat. Kanskje Sverige er et bedre alternativ? Det drar kanskje med seg noe moms helvete?