Mizar
Morten83 skrev for 2 timer siden:Men disse båtmessene. Er det noe mulighet for å kjøpe motor der? Kanskje med litt rabatter også?
![]()
Du startet tråden med å lure på "hvorfor" de ikke er "interessert" i å levere en forhåndspris til deg.
Ikke for å fornærme deg, men kanskje de detekterer at du er en flink "pruter" (uten å utdype hva det kan være)?
Hvis du får en forhandler til å sjekke detaljer, gjøre noen kalkyler og så forplikte seg til en fast pris, og så finner du ut hva du kan gjøre selv og kjøper motoren i Sverige i stedet, har de nok ganske sikkert opplevd lignende før.
Jeg drev før i tiden et norsk spesialfirma med to generalagentur, og rett som det var, hendte det at jeg prosjekterte ganske kompliserte system med en pakkepris, inkl. allle norske kostnader som et firma har - stort eller lite. Så snart kunden (enkelte av dem) hadde brukt meg som prosjektutreder, tok han komponentlisten jeg hadde brukt tid på å lage, og shoppet rundt i inn- og utland etter lavere pris.
NB: Jeg sier ikke at du er slik. Men det er muligens nok til at de ikke gidder, bare det VIRKER slik.