Jannmar
Det tar litt av her nå. Trådstarter skal skjøte 4 ledninger bak instrumentpanelet, ikke bygge en trafostasjon til en vindmøllepark.
Det med vanntethet og å bruke ledningen til fiskesnøre var ironisk ment, da jeg har en mistanke om at ozo har et brennende ønske om å gi trådstarter en forelesning om IP systemet og kapslingsgraden til elektrisk utstyr.
Jeg har anbefalt trådstarter å bruke skjøtehylse, med eller uten krympestrømpe.
Har selv en haug med disse under instrumentpanelet. De har stått der, uten krympestrømpe, i 18 år. De virker og virker, og er like fine.
Har også byttet ut en del av de grunnet ombygging av instrumentpanel osv. og har da sjekket tilstanden på ledninger og hylser jeg tok ut. De var gullende gode, og satt fremdeles godt fast. Er fullstendig klar over at fortinnet ledning og vann/lufttette koblinger er det optimale, men her handler det som sagt om å skjøte 4 ledninger, som er plassert bak instrumentpanelet, har stått der og virket siden 80 tallet, og i alle fall på bildene ser like gode ut. Da ser ikke jeg noen grunn til å gjøre det vanskeligere enn det er. Klem på ei skjøtehylse (aller helst duraseal med krympeplast og lim fra Clas ohlson), og instrumentpanelet kommer til å leve i 30 år til.