Jump to content

Max motor uttern d55

Sverrliner

Recommended Posts

.. og etter det jeg har lest så begynner skrogdesignet å "butte litt imot" mtp kjøreegenskaper i høy fart med 135hk , så for større motor og ,mer fart enn det så ville jeg kanskje sett etter noe annet tror jeg 

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

En tidligere kollega hadde en slik med 135hk optimax. Han klaget på at båten galloperte mye under 35 knop. Han kunne justere vekk galloperingen med powertrim, men da gikk båten på nesen, som en brøytebil. Han hadde planer om å montere trimplan, men vet ikke hvordan det endte. Han sa toppfart var 45-46 knop. Hann hadde en mening om at motoren egentlig var for tung for båten, slik at det ble feil balanse i båten.

Det er sikkert veldig gøy og spennende å prøve med stor motor, men jeg tenker det finnes bedre skrog enn denne uttern til det....men kom for all del med tilbakemelding her hvis du prøver. Det er alltid interessant å lese om andres erfaringer, både gode og ikke fult så gode.....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...