Sverrliner Startet 15.Desember.2018 Del på Facebook Startet 15.Desember.2018 Noen som har noen formening om hva en uttern d55 kan tåle av motor....ble vel levert med 135 eller 150 som max så den burde vel tåle en del mer...er jo relativt kraftig hekk på den.... Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 15.Desember.2018 Del på Facebook Svart 15.Desember.2018 (redigert) Den tåler sikkert mer, men skjer det noe så vil du sikkert ha ett forsikrings problem. Så hva er poenget. Redigert 15.Desember.2018 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 15.Desember.2018 Del på Facebook Svart 15.Desember.2018 Oppgis med max 135hk så da vet du jo det. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Desember.2018 Del på Facebook Svart 15.Desember.2018 (redigert) .. og etter det jeg har lest så begynner skrogdesignet å "butte litt imot" mtp kjøreegenskaper i høy fart med 135hk , så for større motor og ,mer fart enn det så ville jeg kanskje sett etter noe annet tror jeg Redigert 15.Desember.2018 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mort1 Svart 15.Desember.2018 Del på Facebook Svart 15.Desember.2018 En tidligere kollega hadde en slik med 135hk optimax. Han klaget på at båten galloperte mye under 35 knop. Han kunne justere vekk galloperingen med powertrim, men da gikk båten på nesen, som en brøytebil. Han hadde planer om å montere trimplan, men vet ikke hvordan det endte. Han sa toppfart var 45-46 knop. Hann hadde en mening om at motoren egentlig var for tung for båten, slik at det ble feil balanse i båten. Det er sikkert veldig gøy og spennende å prøve med stor motor, men jeg tenker det finnes bedre skrog enn denne uttern til det....men kom for all del med tilbakemelding her hvis du prøver. Det er alltid interessant å lese om andres erfaringer, både gode og ikke fult så gode..... Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 15.Desember.2018 Del på Facebook Svart 15.Desember.2018 Eg har mer hk på min d66 maks de oppgir. Men motoren er fysisk like stor. Så min erfaring er at den selvsagt går enklere opp i plan osv men toppfarten er ekkel å forholde seg til. Merker at man kommer over et punkt der skroget egentlig omme vil mer. Og det er en tung båt med veldig stabilt skrog.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.