Jump to content

Edit History

MajorAndy

MajorAndy

Det er vel åbenlyst, at dette intet har med kondens og at ligge ude om vinteren at gøre. Dette skyldes indtrængen af saltvand i motorrummet - dels gennem utæt søvandsfilter/varmeveksler/intercooler (som er skyld i saltaflejringer på starter og medhørende kabler), dels saltvand som kommer et andet sted fra og som er dryppet ned på autopilotpumpen. Hvor dette kommer fra bør undersøges nærmere.

 

Når jeg reagerer så negativt på dette skyldes det, at jeg selv var så dum at købe en båd med to motorer (og to drev) af første generation DPH/D6-310 fra 2004/2005. De var oven i købet ikke vedligeholdt ordentligt af forrige ejer.

 

De havde så mange fejl, at de var en lang kæde af ødelagte ferier og frustrerende oplevelser. Så fra en, der har været der: Få denne båd undersøgt grundigt af en autoriseret, ansvarlig Volvomekaniker og få ALT, der ikke er i orden, skiftet. Jeg gætter på, at her gemmer sig reparationer til en samlet omkostning på mindst 100.000 kroner. Starter, varmeveksler, autopilotpumpe, aktuator - og så alt det, der næsten sikkert er med drevet: Shims, propellere, pakning mellem øvre og nedre gearhus, slanger, styrecylindere.  

 

Jeg er bestemt ikke ude på at ødelægge drømmen. For som sagt er det en fin fin båd og en fin motor når begge dele er vedligeholdt. Jeg er bare ude på at beskytte dig og familien fra uventede udgifter og ødelagte ferier.

MajorAndy

MajorAndy

Det er vel åbenlyst, at dette intet har med kondens og at ligge ude om vinteren at gøre. Dette skyldes indtrængen af saltvand i motorrummet - dels gennem utæt søvandsfilter (som er skyld i saltaflejringer på starter og medhørende kabler), dels saltvand som kommer et andet sted fra og som er dryppet ned på autopilotpumpen. Hvor dette kommer fra bør undersøges nærmere.

 

Når jeg reagerer så negativt på dette skyldes det, at jeg selv var så dum at købe en båd med to motorer (og to drev) af første generation DPH/D6-310 fra 2004/2005. De var oven i købet ikke vedligeholdt ordentligt af forrige ejer.

 

De havde så mange fejl, at de var en lang kæde af ødelagte ferier og frustrerende oplevelser. Så fra en, der har været der: Få denne båd undersøgt grundigt af en autoriseret, ansvarlig Volvomekaniker og få ALT, der ikke er i orden, skiftet. Jeg gætter på, at her gemmer sig reparationer til en samlet omkostning på mindst 100.000 kroner. Starter, varmeveksler, autopilotpumpe, aktuator - og så alt det, der næsten sikkert er med drevet: Shims, propellere, pakning mellem øvre og nedre gearhus, slanger, styrecylindere.  

 

Jeg er bestemt ikke ude på at ødelægge drømmen. For som sagt er det en fin fin båd og en fin motor når begge dele er vedligeholdt. Jeg er bare ude på at beskytte dig og familien fra uventede udgifter og ødelagte ferier.



×
×
  • Create New...