Jump to content

Visning på Skilsø 33 - Hydraulisk styring uten respons.

riskyrasmussen

Recommended Posts

Da har eier bestillt Volvo verksted til å ta en fullstendig gjennomgang av motor og motorrom generelt. Tettinger kjøler, rens av kjøler, skifte av starter, reperasjon styring og annet som skulle være nødvendig.

Han sier at dette må han uansett gjøre (om han ikke skulle selge båten også) så dette er noe han vil ha ordnet. 

Er også villig til å gå inn avtale på full sjekk av drevet av verksted til våren for hans regning, hvor nødvendige reperasjoner kostes av han.

Dette er en kar jeg kjenner ganske godt, og har tillitt til at ordner opp. Men selvfølgelig - man må passe seg her.

Store beløp hvis ting ryker. 

bellen skrev for 3 timer siden:

@Eureka. Det var vel egentlig motoren vi snakket om nå. Det jeg mener er at det ikke er nødvendig eller skadelig for motoren å ikke bli vinterkonservert.

Nei, her ute er det ikke masse snø, men det er fordi den blir blåst bort. Når det er frisk bris i Ålesund, så er det minst sterk kuling her ute :lol:

Det forutsetter at du har kontroll på sinken din.

riskyrasmussen skrev for 2 timer siden:

Da har eier bestillt Volvo verksted til å ta en fullstendig gjennomgang av motor og motorrom generelt. Tettinger kjøler, rens av kjøler, skifte av starter, reperasjon styring og annet som skulle være nødvendig.

Han sier at dette må han uansett gjøre (om han ikke skulle selge båten også) så dette er noe han vil ha ordnet. 

Er også villig til å gå inn avtale på full sjekk av drevet av verksted til våren for hans regning, hvor nødvendige reperasjoner kostes av han.

Dette er en kar jeg kjenner ganske godt, og har tillitt til at ordner opp. Men selvfølgelig - man må passe seg her.

Store beløp hvis ting ryker. 

Må det handles nå?
Denne båten får du også med aksel, som det vel ikke er noe hemmelighet har lettere vedlikehold og mindre som kan ryke og kostes på.

09 Sealine F37 - VP D4 260

Jeg har hatt noen av disse motorene, både kjøpt nytt og brukt. Gode motorer om de vedlikeholdes som de skal.

akkurat denne motoren hadde jeg nok styrt klar av. Saltsøl på starter skyldes lekkasje fra kjølerlokk. En kjent feil. Medfører både dårlig jording og bytte av starter. Endelokkene på kjøleren må også byttes. 

Særlig bytte av kjølevæske og rensing av kjølesystemet er viktig på disse motorene. . På min siste D6 fant vi begynnelse på tæreskade på innmat i intercooler. På tross av at den var vedlikeholdt som den skulle. Dette ble oppdaget da VP verkstedet insisterte på å åpne kjølerne i stedet for systemrens. Da slapp jeg et motorhavari, for saltvann i innsprøytingslufta er ikke bra. Kosta ca 40.000 å utbedre der mesteparten var rene mekanikertimee pga mye demontering og montering for å komme til kjølerne. 

Rust på autopilot pumpa er komsetikk. Men kanskje et tegn på dårlig omsorg generelt? Jeg hadde ikke hatt det sånn i min båt. Men vi er alle ulike på hva som er viktig for oss. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...