Bårdp Svart 17.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2018 Ja kanskje det. Men det er vel derfor folk på innlandet tar opp båtene. Her oppe i nord bruker vi båtene hele året. Det er jo tros alt om vinteren det er best forhold for fiske. Sitér dette innlegget Link to post
riskyrasmussen Svart 17.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2018 Da har eier bestillt Volvo verksted til å ta en fullstendig gjennomgang av motor og motorrom generelt. Tettinger kjøler, rens av kjøler, skifte av starter, reperasjon styring og annet som skulle være nødvendig. Han sier at dette må han uansett gjøre (om han ikke skulle selge båten også) så dette er noe han vil ha ordnet. Er også villig til å gå inn avtale på full sjekk av drevet av verksted til våren for hans regning, hvor nødvendige reperasjoner kostes av han. Dette er en kar jeg kjenner ganske godt, og har tillitt til at ordner opp. Men selvfølgelig - man må passe seg her. Store beløp hvis ting ryker. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 17.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2018 Får du sjekket opp i alt av et kvalifisert verksted kan vel dette bli en bra båt. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 17.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2018 bellen skrev for 3 timer siden: @Eureka. Det var vel egentlig motoren vi snakket om nå. Det jeg mener er at det ikke er nødvendig eller skadelig for motoren å ikke bli vinterkonservert. Nei, her ute er det ikke masse snø, men det er fordi den blir blåst bort. Når det er frisk bris i Ålesund, så er det minst sterk kuling her ute Det forutsetter at du har kontroll på sinken din. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 17.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2018 riskyrasmussen skrev for 2 timer siden: Da har eier bestillt Volvo verksted til å ta en fullstendig gjennomgang av motor og motorrom generelt. Tettinger kjøler, rens av kjøler, skifte av starter, reperasjon styring og annet som skulle være nødvendig. Han sier at dette må han uansett gjøre (om han ikke skulle selge båten også) så dette er noe han vil ha ordnet. Er også villig til å gå inn avtale på full sjekk av drevet av verksted til våren for hans regning, hvor nødvendige reperasjoner kostes av han. Dette er en kar jeg kjenner ganske godt, og har tillitt til at ordner opp. Men selvfølgelig - man må passe seg her. Store beløp hvis ting ryker. Må det handles nå? Denne båten får du også med aksel, som det vel ikke er noe hemmelighet har lettere vedlikehold og mindre som kan ryke og kostes på. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Bårdp Svart 17.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2018 blue moon skrev 1 time siden: Denne båten får du også med aksel, som det vel ikke er noe hemmelighet har lettere vedlikehold og mindre som kan ryke og kostes på. Ja og i tillegg til mindre vedlikehold får du: en helvettes støy og en helsikes mye vibrasjoner inne i båten samt et langt høyere drivstofforbruk. Nei gå for drev det gir langt bedre komfort. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2018 Bårdp skrev 8 minutter siden: Ja og i tillegg til mindre vedlikehold får du: en helvettes støy og en helsikes mye vibrasjoner inne i båten samt et langt høyere drivstofforbruk. Nei gå for drev det gir langt bedre komfort. Og mindre innvendig plass. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2018 Jeg har hatt noen av disse motorene, både kjøpt nytt og brukt. Gode motorer om de vedlikeholdes som de skal. akkurat denne motoren hadde jeg nok styrt klar av. Saltsøl på starter skyldes lekkasje fra kjølerlokk. En kjent feil. Medfører både dårlig jording og bytte av starter. Endelokkene på kjøleren må også byttes. Særlig bytte av kjølevæske og rensing av kjølesystemet er viktig på disse motorene. . På min siste D6 fant vi begynnelse på tæreskade på innmat i intercooler. På tross av at den var vedlikeholdt som den skulle. Dette ble oppdaget da VP verkstedet insisterte på å åpne kjølerne i stedet for systemrens. Da slapp jeg et motorhavari, for saltvann i innsprøytingslufta er ikke bra. Kosta ca 40.000 å utbedre der mesteparten var rene mekanikertimee pga mye demontering og montering for å komme til kjølerne. Rust på autopilot pumpa er komsetikk. Men kanskje et tegn på dårlig omsorg generelt? Jeg hadde ikke hatt det sånn i min båt. Men vi er alle ulike på hva som er viktig for oss. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.