Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Slik jeg forstår det med uttrykket " å brenne en starter" så antar jeg bendixdrevet på starteren ikke returnerer i fra startkransen når motoren starter.
Da brenner/smelter innholdet i starteren og bendixdrevet får ett blåskjær pga varmeutvikling.
En slik starter stanker brent elektronikk når man stikker nesen borti starteren.
Jeg vil anta det er dette som er problemet.

Som oftest og nesten alltid skyldes dette slitt/defekt tenningslås slik at ikke styrestrømmen til starteren ikke blir brutt når man slipper tenningsnøkkelen.
Da vil starteren være i inngrep på svinghjulet når motoren starter.
Denne feilen kan være lei å måle seg frem til for tenningslåsen kan virke fint i uker og kanskje månder før det hender igjen og da har man knekt enda en ny starter.

Andre feil kan være slitt startkrans slik at ikke bendixdrevet på starteren returnerer når man slipper nøkkelen og motoren starter.
Det går også å brenne opp starteren hvis man kiner lenge på starteren hvis man har en motor som ikke starter.

Konklusjonen er hvis starteren lukter brendt med blåskjær på bendix så bytter man også tenningslås samtidig med starteren.
En tenningslås er billig og det er ikke en ny starter.
I

pipe

pipe

Slik jeg forstår det med uttrykket " å brenne en starter" så antar jeg bendixdrevet på starteren ikke returnerer i fra startkransen når motoren starter.
Da brenner/smelter innholdet i starteren og bendixdrevet får ett blåskjær pga varmeutvikling.
En slik starter stanker brent elektronikk når man stikker nesen borti starteren.
Jeg vil anta det er dette som er problemet til ts.

Som oftest og nesten alltid skyldes dette slitt/defekt tenningslås slik at ikke styrestrømmen til starteren ikke blir brutt når man slipper tenningsnøkkelen.
Da vil starteren være i inngrep på svinghjulet når motoren starter.
Denne feilen kan være lei å måle seg frem til for tenningslåsen kan virke fint i uker og kanskje månder før det hender igjen og da har man knekt enda en ny starter.

Andre feil kan være slitt startkrans slik at ikke bendixdrevet på starteren returnerer når man slipper nøkkelen og motoren starter.
Det går også å brenne opp starteren hvis man kiner lenge på starteren hvis man har en motor som ikke starter.

Konklusjonen er hvis starteren lukter brendt med blåskjær på bendix så bytter man også tenningslås samtidig med starteren.
En tenningslås er billig og det er ikke en ny starter.
I

pipe

pipe

Slik jeg forstår det med uttrykket " å brenne en starter" så antar jeg bendixdrevet på starteren ikke returnerer i fra startkransen når motoren starter.
Da brenner/smelter innholdet i starteren og bendixdrevet får ett blåskjær pga varmeutvikling.
En slik starter stanker brent elektronikk når man stikker nesen borti starteren.
Jeg vil anta det er dette som er problemet til ts.

Som oftest skyldes dette slitt/defekt tenningslås slik at ikke styrestrømmen til starteren ikke blir brutt når man slipper tenningsnøkkelen.
Da vil starteren være i inngrep på svinghjulet når motoren starter.
Denne feilen kan være lei å måle seg frem til for tenningslåsen kan virke fint i uker og kanskje månder før det hender igjen og da har man knekt enda en ny starter.

Andre feil kan være slitt startkrans slik at ikke bendixdrevet på starteren returnerer når man slipper nøkkelen og motoren starter.
Det går også ann å brenne opp starteren hvis man kiner lenge på starteren hvis man har en motor som ikke starter.

 

pipe

pipe

Slik jeg forstår det med uttrykket " å brenne en starter" så antar jeg bendixdrevet på starteren ikke returnerer i fra startkransen når motoren starter.
Da brenner/smelter innholdet i starteren og bendixdrevet får ett blåskjær pga varmeutvikling.
En slik starter stanker brent elektronikk når man stikker nesen borti starteren.
Jeg vil anta det er dette som er problemet til ts.

Som oftest skyldes dette slitt/defekt tenningslås slik at ikke styrestrømmen til starteren ikke blir brutt når man slipper tenningsnøkkelen.
Da vil starteren være i inngrep på svinghjulet når motoren starter.
Denne feilen kan være lei å måle seg frem til for tenningslåsen kan virke fint i uker og kanskje månder før det hender igjen og da har man knekt enda en ny starter.

Andre feil kan være slitt startkrans slik at ikke bendixdrevet på starteren returnerer når man slipper nøkkelen og motoren starter.

 

pipe

pipe

Slik jeg forstår det med uttrykket " å brenne en starter" så antar jeg bendixdrevet på starteren ikke returnerer i fra startkransen når motoren starter.
Da brenner/smelter innholdet i starteren og bendixdrevet får ett blåskjær pga varmeutvikling.
En slik starter stanker brendt elektronikk hvis man stikker nesen borti starteren.
Jeg vil anta det er dette som er problemet til ts.

Som oftest skyldes dette slitt/defekt tenningslås slik at ikke styrestrømmen til starteren ikke blir brutt når man slipper tenningsnøkkelen.
Da vil starteren være i inngrep på svinghjulet når motoren starter.
Andre feil kan være slitt startkrans slik at ikke bendixdrevet på starteren returnerer når man slipper nøkkelen og motoren starter.

 



×
×
  • Create New...