Jump to content

Valg av ekkolodd blackbox Navnet3d

Sleipner93

Recommended Posts

Av ekkoloddene nevnt over har jeg kun erfaring med ETR 6/10. Brukte den sammen med Navnet VX1, fungerte helt greit som basis ekkolodd selv om det er 15+ år siden den modelen kom på markedet. Med min 600w gjennomgående svinger hadde jeg grei bunnvisning ned til 250-30 meter.

Du sier ikke noe hvilken behov ekkoloddet skal dekke, men det er kjekt med  bottom discrimination hvis du driver med bunnfiske.

Ser BBDS1 selges for noe over 5000 nkr. + frakt og mva på ebay....

Brukte DFF1 ligger til ett par tusen kr + frakt og mva fra ebay. Nye (har enda ikke sett brukte) BBDS1 ligger nå til rundt fem tusen + frakt og mva på ebay. Men ser di har ligget adskillig høyere tidligere og selges ofte med opptil 50% avslag. Er du sikker på at BBDS1 krever egen svinger? Det er ikke DFF3D du tenker på med multistråle funksjon?

Vil jeg ha stor bruk for bottom disc.? Man vil vel uansett kunne tolke fargebilde fra ett vanlig ekkolodd også når man først har lært seg å bruke det? Jeg heller litt mot å skaffe meg en DFF1 å prøve hvordan det er og eventuelt oppgradere senere med multistråle

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...