Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

BØstrøm skrev for 3 timer siden:

Jeg tror oppgitt ladespenning for Lithiumbatterier ofte er satt litt høyt, basert på det jeg har lest om batteriteknologien. Ved litt senking, til f.eks max 14 volt, eller enda lavere, har man antakelig batterier i sin levetid. 

Tror du er inne på noe vesentlig der. Som du også både sier og gjør så er det veldig viktig å ikke overlate noe til tilfeldighetene. Man bør ha kontroll på at fra A til Å uansett hvordan tingene er satt opp. Veldig viktig å oppdage med en gang noe hender, enten det er over/underspenning eller noe annet. Egentlig straks en variabel forandres.

Kjellg

Kjellg

BØstrøm skrev for 3 timer siden:

Jeg tror oppgitt ladespenning for Lithiumbatterier ofte er satt litt høyt, basert på det jeg har lest om batteriteknologien. Ved litt senking, til f.eks max 14 volt, eller enda lavere, har man antakelig batterier i sin levetid. 

Tror du er inne på noe vesentlig der. Som du også både sier og gjør så er det veldig viktig å ikke overlate noe til tilfeldighetene. Man bør ha kontroll på at fra A til Å uansett hvordan tingene er satt opp. 

• Create New...