Guest knerten67 Startet 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Startet 19.Desember.2018 Hva bruker dere når dere renser teaken i båten? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 Hövlings golden teak serie. Alternativt pusser ned Sitér dette innlegget Link to post
Tønsberg84 Svart 19.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2018 bruker snappy 1-2, men har hørt at Biltema skal være bra også.. Ellers så er en god nedpussing det peneste, men det blir ikke så mye å pusse på til slutt ;) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 20.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2018 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Dr.blind Svart 21.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2018 Har brukt Snappy Teak 1 og 2 vært fornøyd med det Sitér dette innlegget Link to post
babu Svart 21.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2018 On 12/19/2018 at 6:49 PM, knerten67 said: Hva bruker dere når dere renser teaken i båten? Ingenting. La den være. Teak blir bare penere og penere med årene. Eventuelt, hvis du absolutt må klå på den, finner du sikkert noe lurium her. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 22.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2018 Tønsberg84 skrev On 19.12.2018 at 22.31: bruker snappy 1-2, men har hørt at Biltema skal være bra også.. Ellers så er en god nedpussing det peneste, men det blir ikke så mye å pusse på til slutt ;) Har prøvd biltema sin teak rens,meget fornøyd med den. Sitér dette innlegget Link to post
amerelium Svart 24.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2018 Med mindre du må gå skikkelig i dybden, så tenger du kun sjøvann og en stiv kost - husk å arbeide på tvers av fibrene, ikke på langs. Må du ha middel så bruk teak restorer - mange merker tilgjengelig, og sett inn med olje etterpå, klar eller farget, alt etter om du vil ha grå eller gyllen teak. Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
Bitteliten Svart 25.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2018 Bare et lite Obs. Det er ikke alle natemasser som liker disse syreproduktene som feks Snappy. Man risikerer å få natemasse som løser seg opp. Og det er en stor møkkajobb å bytte natene. Så test på et lite område før du tar på utover hele teaken. de syrebaserte produktene sliter mye på teaken over tid. Derfor jeg foretrekker å pusse ned slitt teak. Mer jobb, men blir mye bedre og jeg har kontroll. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 27.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2018 Snappy er heftig syre. Jeg kjøpte det settet med 1 & 2, men turde aldri å ta det ibruk etter å ha luktet på det. Opplever ikke de andre produktene som "så heftig" :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.