JUL
Reserverer denne posten til en spørsmålslogg
Avklarte spørsmål
- Valg av båt: Vestfjord 19 fra 1975
- Valg av fremdriftssystem: Torqeedo Deep Blue 55 kW og 2x12 kwh litium batterier
- Rive eksisterende inventar? Ja, tanken var å beholde noe, men når først rivingen var i gang forsvant alt.
- Nødvendig å fjerne skum i dobbeltbunn? Ja, det gjorde jeg også. Kommer oppdatering snart, tok en del bilder av rivearbeidet. Skal begynne på oppbyggingen på nyåret.
Uavklarte spørsmål
- Hva er anbefalt avstand mellom spanter i dobbeltbunnen? 50 cm, 75 cm eller 100 cm? Tykkelse på kryssfiner 9 mm ok?
- Plassering av Batteriene i båten. To stk som veier 150 kg hver. Hvor vil det være hensiktsmessig å plassere disse? Bensintanken på denne båten var tidligere plassert helt i baugen og det kan tyde på at båten har godt av litt mer vekt fremme(?).
- Hvordan få til koblingen mellom akselen på elmotoren og aksel på drevet? Jeg har ingen tidligere erfaring om dette.
- Hvordan få koblet opp motor og batterisystemet? Selger mente at man her måtte ha en mann fra Torqeedo til å utføre dette, men jeg skulle gjerne lært meg dette for å bli tryggere på systemet samt å spare de pengene (15’). Vil også være relevant å kunne gjøre dette selv hvis jeg i fremtiden skal modifisere systemet eller bytte båt. Må kontakte Torqeedo om dette