Jump to content

påheng med faste stempler


Bertinius

Recommended Posts

Hadde en totakt motorsykkel engang der

stemplene satt fast etter et par års stillestående.

Jeg fikk råd om rustløser eller Cola, men det eneste

som hjalp var å slå ut stempelet med trekloss som

mellomlegg. :smash:

Det var ikke rust i egentlig forstand som holdt dem fast,

snarere et hvitt limaktig belegg (aluminiumoksyd?)

Husk at stempelet kan være tynt på toppen.

Lykke til.

Link to post

Jeg fiksa en 25 hk som stemplene hadde satt seg og jeg brukte en trekloss som jeg satte mot tennene på svinghjulet og slo med en litt stor hammer. Hvis dufår en liten bevegelse så er det frem og tilbake her som gjelder. Det partiet som stempet flytter seg blir fort større og større.

Lykke til

Link to post

En kammarat til meg hadde samme problem på en 15 hk. Yamaha. Vi fjernet tennpluggerne og pøste på med wd40. Etter et par dage drog vi i startsnoren og motoren løsnet fint, MEN veivlagerne begynte å "ule" etter 15 min. kjøring. Om det kan forebygges veit jeg ikke, men jeg tror at jeg ville ha på litt ekstra oile på den første tank, det skalder helt sikkert ikke.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post

Dersom stempelet står nær øvre dødpunkt slik at eksosporten er lukket kan du sette innpå trykkluft via en modifisert tennplugg eller grease fra greasepresse. Vær dog noe forsiktig med sistnevnte da man kan få enorme krefter (vel å merke om du får ut all luft av innpumpa grease)

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...