Handal Startet 23.Desember.2018 Link til dette innlegget Startet 23.Desember.2018 Hei nylig fått meg en lorentzen kraftblokk, den er noen år gammel og trenger litt kjærlighet bla. Ønsker jeg å sende inn trommelen for å få ny gummi på blokken men klarer ikke å ta av danfoss motoren som står i den. Den er tilsynelatende festet kunn med 2 bolter disse er skrudd av men ingen bevegelse i motor har bruk fler typer løse spray men uten hell. Regner med at motor er fri fra aksling eller er det en sett skrue? Er det noen som har kjennskap til eldre lorentzen blokker den har ører/vegger på begge sider er 33cm i endene regner med det er den di kaller blokk13 Sitér dette innlegget Link to post
Handal Svart 23.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2018 Bilde Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 23.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2018 Var ikke mye å gå på siden du kun har laft et eneste bilde.. Hadde en Hydema blokk og der var rullen festet med en bolt midt inni rullen når du kikket inn i den fra motsatt ende fra der motoren er. Etter å ha fjernet den kunne rullen terses av. Men kjenner ikke blokken din godt nok til å svare om det er likt. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 24.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2018 Hvorfor ikke bare ringe Lorentzen og spørre. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 24.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2018 Ja støtter Bårdp på den ja. Ellers fant jeg et par bilder av Hydemablokken min uten rull. Her kan du se bolten i aksling med ring etter demontering. Sitér dette innlegget Link to post
Handal Svart 24.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Handal Svart 24.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2018 Lorentzen har sikkert jule fri da de ikke svarer på telefonen Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 24.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2018 Skal ikke se bort ifra det ja. Mens vi venter på ekspertisen/produsenten ville jeg lyst inni de 6 hullene i garnrullen og sett om det kan være antydning til boltehoder? Ja tenker unbrakoskruer.. Sitér dette innlegget Link to post
Fiskeglad Svart 24.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2018 Må ta av lineskivene ifra rullen her, og løsne bolten på akslingen til motoren. Samme system som på Hydema blokka. Akslingen står fast i motoren, så håper du ikke har brukt for mye makt til nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.