Radical4 Startet 23.Desember.2018 Link til dette innlegget Startet 23.Desember.2018 Hei. Nå som sola har snudd så kjenner jeg at jeg begynner å bli gira på kommende båtsessong, selv om avslutningen på den forrige ikke var helt som man skulle ønske ? er der plexiglass jeg har i min askeladden? Dette er veldig slitt og "tåkete". Kan dette poleres opp? Litt kjekt å ha god sikt ut av rutene! Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 24.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2018 Det er mange år siden jeg har gjort det, men for en stund siden dumpet jeg bort i den her: https://www.batliv.no/marked/?article_id=48884 Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 24.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2018 Gjorde tilsvarende med en Hobby 440. Brukte poleringsmaskin med 1000 korning, deretter 2000 og så rubbing. Avsluttet med glasspolering og voks. Ble krystallblank foruten de områdene som hadde sprekker. Sprekkene går for dypt til at du får gjort noe med det. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Stiffler Svart 24.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2018 Kan også bruke tannkrem til å polere med ? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 24.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2018 (redigert) 1 hour ago, Stiffler said: Kan også bruke tannkrem til å polere med ? Er lite egnet i forhold til rubbing og maskin men ja det er slipemiddler i tannkrem så noe bedre blir det nok hvis man har mye albu grease å avse. Prøvde meg med tannkrem på lyktene på bilen. De ble bedre men med vannslip og rubbing ble resultatet 100% mot 30% med tannkrem trikset Redigert 24.Desember.2018 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Radical4 Svart 24.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2018 Da er det muligheter hvertfall! Flott, det liker jeg å høre :-) sprekkene får man nok ikke gjort noe med Nei, di skal jeg klare å leve med. Ser bare så shabby ut med skikkelig matte vinduer på en ellers pen båt. Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 25.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2018 Bruker Autosol med poleringsmaskin på plexiglass selv, og har alltid gjort det. Rimelig, praktisk, enkelt og gir strålende resultat. Tar riper fra svamp med skjell og småsteiner i i tillegg til oksydering. Sikkert mange andre greier som virker også. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 26.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2018 Bestefar skrev On 24.12.2018 at 1.36: Det er mange år siden jeg har gjort det, men for en stund siden dumpet jeg bort i den her: https://www.batliv.no/marked/?article_id=48884 Dette kan jeg bekrefte. Har brukt Meguiar’s PlastX på sprayhoodvinduer og diverse annet om bord i min seilbåt og er meget fornøyd med resultatet. Jeg anbefalere dette produktet! Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.