bellen Startet 26.Desember.2018 Link til dette innlegget Startet 26.Desember.2018 Har en 23 fots Barracuda fra 1982 som jeg driver og pusser opp. Finner dessverre veldig lite info på nettet om denne båten. Jeg lurte derfor på om noen kjenner til fargekoden på skroget. Den er ikke hvit, og jeg tror heller ikke fargen er off white, den er på en måte veldig lys beige. Håper noen kan gi meg svar på dette, eller vet om noen som kan ha peiling. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 26.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2018 Her er link: https://maritimstart.no/maritimstart-spesial/batprodusentens-fargekoder/ Sitér dette innlegget Link to post
Maurice Svart 26.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2018 Ifølge linken her oppe fra Jørn skal du ha fargekode 8008. Med hjelp av dette kan du finne ut hvilken RAL-kode det er også kan du be an malingsprodusent lage akkurat den fargen til deg. Men, skal du bare ha noe reparasjoner her og der er det bedre å sammenligne fargen på din båt med et fargekart, da farger falmer noe over tid. Sånn får du den fargen som passer best med fargen på din båt som den er nå. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 26.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2018 Om jeg søker på Ral 8008, så får jeg opp en brunfarge. Jeg kan med ganske stor sansynlighet si at båten aldri har vært så mørk. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 26.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2018 Fargekode 8008 er ein lys grå. Kode 8008 i gelcoat, samsvarer ikkje med RAL 8008 Mulig Jotun kan hjelpe med farge i hardtopp. Dette var standard farger, i små bokser 2komp maling. Siddis plast lerverer 8008 i gelcoat, og toppcoat Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 26.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2018 Aha.. Ja, det kan vel faktisk stemme at det er en type gråfarge i skroget. Tusen takk, da er jeg et steg nærmere. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 27.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2018 Jotun 8008 er litt grå med noe gult i seg, og du kan godt kalle den "en veldig lys beige". NCS-koden er S 1002-Y Dette er en standard farge gelcoat/gelcoatsparkel som ble benyttet av flere båtprodusenter. Jeg har den samme fargen på min Tobias. Jotun kaller den "offwhite"fordi den er en av mange varianter av hvit. Å finne riktig farge ut i fra de fargekartene som ligger på nettet er helt håpløst. Sitér dette innlegget Link to post
Høvding Svart 28.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2018 Siddis Plast i stavanger har denne og sender i posten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.