Hansa666
Heisan!
Har nå testet ut litt nye produkter da båten var på land i helgen, her er min konklusjon.
1. Brukte min Mirka Deros 680 maskin, fantastisk sak som kun veier 1 kg og som er en svært kraftig DA maskin.
2. Rubbing, Mirka polarshine 35: De stedene det har vært fender striper testet jeg to metoder.
A, vannliping
B, Rubbing med ullpute
Til Mirka maskinen kan man kjøpe vannslipe puter, brukte først 1000 så 3000 korning før jeg gikk over på rubbing med ullpute.
Det var en helv...jobb med å polere opp etter vannsliping selv om områdene var små. MEN resultatet ble veldig bra.
testet så ullpute med Mikra 35, lite område, først lav hastighet så høy. Ble ekstremt blankt.
3. Så ble det en god runde med Meguiars Sealant 2.0 som gir en konge glans.
4. SÅ om ikke dette var nok..... Kjøpte i fjor Fusso99, og denne krever litt teknikk for å bruke. Den renser IKKE, kun ment som et topp lag som skal gi 12 mnd garanti for beskyttelse.... dog på en bil....
Uansett, kunsten er å legge på et tyyyyynt lag, la det tørke i 30-60 min, så tørker du det enkelt av. HERRE for en glans....
Har testet på taket, akter, deler av baugen og på sidene, så får vi se om det var verdt jobben når vestlandsværet står på :)
Uansett vil båten bli polert en god del ganger til, har tatt overbygget 4 ganger hitil i år, så det SKAL skinne...