Napoli
EvenEB skrev for 6 timer siden:Har kjøpt fusso som anbefalt i denne tråden. Den har jeg skjønt skal legges tynt på for hånd og så "buffes" av. Hva vil det si å buffe? Kan jeg bruke en myk pad på maskinen eller gjøres det for hånd?
Ser det anbefales å fjerne rester av polering først. Har kjøpt isopropanol som jeg tenkte halvblande med vann. Er det bare å spraye på å tørke av eller må det mer krefter til?
"Buffe av" er å fjerne overskytende produkt/tørke til det blir helt blankt.
Isopropanol/vann 50/50 er helt topp til å fjerne rester av poleringsmiddelet, bruk en sprøyteflaske til å sprøyte på med, og tørk av for hånd - krever ikke noe krefter.
Her ligger det en link til hvordan man legger det på bil - legg merke til hvor tynt han legger det (NB! Først viser han hvordan det ikke skal gjøres):
rippie skrev for 5 timer siden:Fjerner/buffer den med en mikrofiberklut. Jeg har lagt den rett på uten vask. På bilen vaska jeg med vann og såpe, merker ingen forskjell
Å legge voks på båt uten å vaske først ville ikke jeg gjort, Da "baker" du skiten inn. Men for all del, hvis båten var veldig fin fra før kan det godt hende at det funker.