Jump to content

Dyr frakt fra USA

Jon-Kåre

Recommended Posts

Skulle bestille meg nytt feste til svingeren. Pris for feste er 5,99 dollar og frakten ble 100 dollar,må vel finnes et feste som kan passe i Norges land. Sendte for sikkerhets skyld en mail og spurte om de køddet eller var alvorlig

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Napoli skrev for 1 time siden:

Sjekk jetcarrier.

Hvordan gjør jeg det da?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Gå inn på jetcarrier.com - der forklares hele prosessen. Kort fortalt gir de deg en amerikansk adresse å sende varene til. Når de så mottar varene, sender de videre til deg for en fastsatt pris inkl fortolling. Som regel er de vesentlig rimeligere enn nettbutikkenes egne løsninger - og de fleste nettbutikker sender gratis innen USA.

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Mange leverandører vil ikke selge til utlandet, derfor har di så høye fraktkostnader. Andre igjen sender nesten gratis over hele kloden. Det var vel flere enn den ene som hadde det festet? Som nevnt ovenfor, så kan du lage deg konto hos Jetcarrier. Da får du en fiktiv postadresse i Usa som du kan sende varer til. Så tar Jetcarrier seg av leveringen over dammen. Sjekk Jetcarrier for priser. 

Ja googlet det og det så jo veldig greit ut. Kan hende flere har de men dette var orginalen

Har kjøpt varer fra USA (Selgere på Ebay) 5-6 ganger , via det som heter "Global Shipping Program"

Det fungerer ved at du forhånds-betaler MVA og gebyrer. Fraktfirmaet betaler så dette til staten for deg, uten at du behøver å gjøre noe.

I mitt tilfelle kjøpte jeg "Bimini" kapell til båten ved to anledninger , og sparte over halve prisen i forhold til norske priser. 

Hadde varen etter 1,5 til 2 uker i begge tilfellene , og hentet i nærmeste nærbutikk (nei, ikke på Posten eller levert på døren).

Det er Ebay som står bak dette , så det er seriøst nok. Du kan selvfølgelig også sjekke karakterer til selgere før du kjøper.  

Når du handler på Ebay , så ser du raskt om selgeren tilbyr dette , når du oppgir Norge som mottaksland.

https://pages.ebay.com/seller-center/shipping/global-shipping-program.html

Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: 

https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/

Ingen anelse, tenkte jeg skulle kjøpe denne da den er orginal men etter å ha sett frakten så tror jeg at jeg ser om jeg finner en som passer her hjemme. Kan jo bruke jetfly som foreslått men er nokikke destore summer i differanse

Har linket til den lengre opp

edit: trodde jeg hadde linket. https://store12459.americommerce.com/sp200-transducer-mntg-brkt-trans-mnt.aspx

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Står vexilar på boxen ja

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...