Jump to content

Edit History

Mizar

Mizar

bellen skrev for 2 timer siden:

I 2007 hadde aksjene til Marine Harvest, nå Mowi, en verdi på rundt 5 kr pr.stk. I dag er kursen på rundt 200 kr.

Uff ja sier jeg.... Jeg hadde 100 000 askjer i gamle Pan Fish kjøpt for under en krone pr. stk i ca 2006. Solgte alle på 1,14, tjente 14-15 000 kr på det. Under ett minutt etter salget, kom det melding om at John Fredriksen hadde kjøpt seg inn og kursen gikk løpsk. Jeg prøvde å kjøpe meg inn igjen, men ble "løpende etter" og da kursen nærmet seg 2 kr (det dobbelte av noen dager tidlgere) slapp jeg den fra meg. Det ble for dyrt. Pan Fish  ble til...  - ja, du gjettet det -  Marine Harvest.  Et ømt punkt det der..... (ikke la det spore av tråden).

Nå er vel fremtiden store flytende merder av betong langt til havs på dypere vann, der en på 160m diameter er utplassert, og en som jeg tror blir nesten dobbelt så stor (?)  er under bygging.  Husker i farten ikke hvilket selskap det er.

Edit:  -Ser at "bellen" er inne på det samame, postet mens jeg skrev.

Mizar

Mizar

I 2007 hadde aksjene til Marine Harvest, nå Mowi, en verdi på rundt 5 kr pr.stk. I dag er kursen på rundt 200 kr.

Uff ja sier jeg.... Jeg hadde 100 000 askjer i gamle Pan Fish kjøpt for under en krone pr. stk i ca 2006. Solgte alle på 1,14, tjente 14-15 000 kr på det. Under ett minutt etter salget, kom det melding om at John Fredriksen hadde kjøpt seg inn og kursen gikk løpsk. Jeg prøvde å kjøpe meg inn igjen, men ble "løpende etter" og da kursen nærmet seg 2 kr (det dobbelte av noen dager tidlgere) slapp jeg den fra meg. Det ble for dyrt. Nå heter Pan Fish  - ja, du gjettet det -  Marine Harvest.  Et ømt punkt det der..... (ikke la det spore av tråden).

Nå er vel fremtiden store flytende merder av betong langt til havs på dypere vann, der en på 160m diameter er utplassert, og en som jeg tror blir nesten dobbelt så stor (?)  er under bygging.  Husker i farten ikke hvilket selskap det er.

Edit:  -Ser at "bellen" er inne på det samame, postet mens jeg skrev.

Mizar

Mizar

Uff ja sier jeg.... Jeg hadde 100 000 askjer i gamle Pan Fish kjøpt for under en krone pr. stk i ca 2006. Solgte alle på 1,14, tjente 14-15 000 kr på det. Under ett minutt etter salget, kom det melding om at John Fredriksen hadde kjøpt seg inn og kursen gikk løpsk. Jeg prøvde å kjøpe meg inn igjen, men ble "løpende etter" og da kursen nærmet seg 2 kr (det dobbelte av noen dager tidlgere) slapp jeg den fra meg. Det ble for dyrt. Nå heter Pan Fish  - ja, du gjettet det -  Marine Harvest.  Et ømt punkt det der..... (ikke la det spore av tråden).

Mizar

Mizar

Uff ja sier jeg.... Jeg hadde 100 000 askjer i gamle Pan Fish kjøpt for under en krone pr. stk i ca 2005-6. Solgte alle på 1,14, tjente 14-15 000 kr på det. Under ett minutt etter salget, kom det melding om at Johm Fredriksen hadde kjøpt seg inn og kursen gikk løpsk. Jeg prøvde å kjøpe meg inn igjen, men ble "løpende etter" og da kursen nærmet seg 2 kr (det dobbelte av noen dager tidlgere) slapp jeg den fra meg. Det ble for dyrt. Nå heter Pan Fish  - ja, du gjettet det -  Marine Harvest.  Et ømt punkt det der..... (ikke la det spore av tråden).

• Create New...