Jump to content

Lage dør til Bow Cruiser av lexan

Jon-Kåre

Recommended Posts

Da har jeg startet så smått med å lage dør nede til båten. Er jo helt utrolig at man kan selge en båt i Norge uten denne. Går vel greit hvist båten kun er beregnet brukt på solskinnsdager med 20+. Her på Helgelandskysten vil det ikke fungere.

Fikk grovtilpasset døren men ser jeg må på hytta og hente bandsliperen for siste tilpassing. Så må jeg til blikkenslageren for å få laget side ”karmer” og u-kanal som skal legges rundt kantene for å få døren stiv. Hengsler og slåe er bestilt fra det store utland.

18F20C94-7983-48DB-9DE5-2B8CA4C4DCA8.jpeg

A6D29CC6-992A-4628-8A8C-AF6C3F7E176B.jpeg

7063F93B-A1C2-4148-B38C-81F710A7E548.jpeg

E780599D-E5C4-477B-9923-362358790B0F.jpeg

D379013B-E6E5-4CD2-B884-377C3CA9E598.jpeg

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Eureka skrev 24 minutter siden:

Kan det være pga drenering av sittegruppen i bauen at det ikke er dør? Mtp brottsjø som slår oppi? 

Jeg lagde samme løsning på min Yamarin 5220 og det fungerer ypperlig.

Det er bare å ha 1-2cm. klaring i bunnen så renner vannet greit.

skal godt gjøres å fylle rommet foran med brottsjø.

Yamarin 53 BR ble levert med tilsvarende løsning som standard.

Får 3-4 cm åpning ved dørken, noe som burde være tilstrekkelig. Platen fikk jeg bøyd hos blikkenslageren. Det peneste hadde nok hvert og varmet og fått en jevn fin bue. Den er jevn nå og men pga tykkelsen flyttet han noen millimeter for hver gang han bøyde så man ser jo sporene etter knekken. Akkurat for meg betyr det ingenting men et petimeter burde nok vurdere å bruke varmetråder etc

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Glemte å ta det med i start innlegget men så i prislisten til importøren at der var en ”ekstra” dør til den nette sum av 2800,- Yes tenkte jeg det blir jo like billig som kjøp av lexan og hengsler etc. Sendte en mail og spurte om dette kunne være døren som skulle være nederst. Etter 4 dagerringtejeg og spurte, fikk inntrykk av at de overhode ikke skjønte hva jeg mente menettrhvert kom det at jo det måtte være den for da slapp man trekk på beina. Ble usikker på om devisen hva vi snakket omog spurte om de kunne sende meg et bilde slik at jeg var sikker på at dette ble riktig før jeg bestilte. Joda bare send meg e-post adressen din på SMS så ordner vi det. Vel jeg har enda ikke fått e-post etter 10 dager.

Vi får se om det blir kantbeslag eller ikke, døra virker stiv nok uten men tror muligens det vil bli finere med

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...