andrinepn Startet 1.Januar.2019 Link til dette innlegget Startet 1.Januar.2019 Heisann, jeg har nylig kjøpt en ny seilbåt. Det er en ketch rigget bostrøm fra 80 tallet engang. I følge han jeg kjøpte den av finnes det bare 4 stykker av den. Noe som igjen gjør det å finne særlig informasjon om den helt umulig. Er det noen som har noe peiling på historien og alt slikt til denne båten? Har en liten "brosjyre" fra Heitmann marina som lå i båten, så har funnet ut litt. Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 1.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2019 (redigert) Hvis det er den jeg tror du mener (har den "bordgang" i plastskroget?), så var det en skipsbygger som het Wiking i Arendal. Jeg mener de bygget litt flere enn du har fått opplyst, men under ti. Jeg tror Wiking gikk konkurs og ble innlemmemt i "Fjord", etter at denne båten var for dyr å bygge og solgte for lite. Jeg var og kikket på en Wiking ketch som lå for salg ved en marina på Holmen i Asker, for noen flere år siden. Hvis du tar kontakt med noen som kjenner båtbyggerhistorien i Arendal, kan det hende du treffer på noen som har greie på historikken. Redigert 1.Januar.2019 av Propell1 (see edit history) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Lazyjack Svart 1.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2019 Wikingboat het båtbyggeriet men jeg visste ikke st de har produsert seilbåter. Ig hvor kommer Bostrøm inn i bildet? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2019 Boström er designeren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.