Jump to content

Edit History

Mizar

Mizar

Hvis det er den jeg tror du mener (har den "bordgang" i plastskroget?),  så var det en skipsbygger som het Wiking i Arendal. Jeg mener de bygget litt flere enn du har fått opplyst, men under ti.  Jeg tror Wiking gikk konkurs og ble innlemmemt i "Fjord", etter at denne båten var for dyr å bygge og solgte for lite.  Jeg var og kikket på en Wiking ketch som lå for salg ved en marina på Holmen i Asker, for noen flere år siden.  Hvis du tar kontakt med noen som kjenner båtbyggerhistorien i Arendal, kan det hende du treffer på noen som har greie på historikken.

Mizar

Mizar

Hvis det er den jeg tror du mener (har den "bordgang" i plastskroget?)  Eå var det en skipsbygger som het Wiking i Arendal. Jeg mener det ble bygget litt flere enn du har fått opplyst, men under ti.  Jeg tror Wiking gikk konkurs og ble innlemmemt i "Fjord", etter at de brakk ryggen på at denne båten var for dyr å bygge og solgte for lite.  Jeg var og kikket på en Wiking ketch som lå for salg ved en marina på Holmen i Asker, for noen flere år siden.

Mizar

Mizar

Hvis det er den jeg tror du mener (har den "bordgang" i plastskroget?)  Eå var det en skipsbygger som het Wiking i Arendal. Jeg mener det ble bygget litt flere enn du har fått opplyst, men under ti.  Jeg tror Wiking gikk konkurs og ble innlemmemt i "Fjord", etter at de brakk ryggen på at denne båten var for dyr å bygge og solgte for lite.  Jeg var og kikket på en av Wiking ketch som lå for salg ved en marina ikke så langt fra Slependen, for en noen flere år siden.

• Create New...